۰

بنگلادش سفیر میانمار را احضار کرد

بنگلادش به فرار گروه جدیدی از مسلمانان روهینگیا به بنگلادش به دلیل درگیری های نیروهای امنیتی میانمار با یک گروه شبه نظامی در ایالت خشونت زده راخین اعتراض کرد.
کد خبر: ۱۷۹۰۶۴
۱۲:۲۷ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت امور خارجه بنگلادش با احضار سفیر میانمار خواهان توقف هرچه سریع تر خشونت ها در میانمار شد.

یک مقام در وزارت خارجه بنگلادش که نخواست نامش فاش شود ، گفت: مهاجران جدید متعلق به ایالت راخین هستند و تعداد آنها در حال افزایش است.

وی به حضور چندین گروه از مهاجران میانماری در مرزهای بنگلادش برای ورود به این کشور اشاره کرد و گفت: از میانمار درخواست کرده ایم تا هرچه زودتر برای پایان دادن به خشونت ها اقدام جدی انجام دهد.

بر اساس تخمین های سازمان ملل، به دلیل این درگیری ها بیش از 5 هزار و 200 نفر مجبور به مهاجرت از ایالت راخین شده اند.

آنجلینا جولی نماینده ویژه سازمان ملل در امور پناهندگان دو روز گذشته در یک جلسه مطبوعاتی در بنگلادش گفت: افرادی که مرتکب جنایت های انسانی شده اند و حقوق بشر را نقض کرده اند باید مسئولیت اقدامات خود را بپذیرند.

وی افزود: مسلمانان روهینگیا دارای حق زندگی مسالمت آمیز در کنار سایر اقوام و حفظ دین خود در کنار سایر ادیان هستند. آنها حق داشتن یک کشور و یک زندگی آزاد همراه با امنیت را دارند.

بسیاری از مردم میانمار، روهینگیایی‌ها را مهاجرینی غیرقانونی می‌دانند و لذا این مردمان از تبعیض‌هایی که علیه‌شان روا می‌رود در رنج هستند.

هم اکنون بیش از 900 هزار مسلمان روهیگنیا در اردوگاه های مهاجران در منطقه کاگس بازار بنگلادش حضور دارند و نزدیک به 688 هزار نفر از این تعداد پس از آغاز دور جدید خشونت ها در میانمار در اواخر ماه اوت سال گذشته به بنگلادش آمده اند.

به گفته سازمان پزشکان بدون مرز، در جریان این حملات بیش از شش هزار 500 مسلمان روهینگیایی کشته شدند.
منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: