۰

تاکید پاکستان بر نقض حقوق بشر هند ضد مسلمانان کشمیر

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: هند در کشمیر مرتکب جنایت شده است و خون مسلمان را می ریزد.
کد خبر: ۱۷۹۰۰۴
۰۸:۳۳ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در همایشی به میزبانی مجلس عوام در لندن که روز گذشته(سه شنبه 16 بهمن) برگزار شد، گفت: هند مرتکب نقض حقوق بشر شده است و خون مسلمانان در کشمیر را ریخته است.

قریشی افزود: حق تعیین سرنوشت، حق ضروری ملت کشمیر است.

 

وی ادامه داد: مقامات هندی، دره کشمیر را به آتش می کشند و مردم به خاطر گزارش های روزانه درباره ارتکاب جنایت، تعرض و قتل در این منطقه آسیب دیده می ترسند.

وزیر امور خارجه پاکستان، تاکید کرد: کشورش همه نوع حمایت دیپلماتیکی و معنوی از کشمیری ها را ادامه خواهد داد و در کنار برنامه هایی که اتخاذ کنند، می ایستد.

 

اظهارات قریشی همزمان با روز همبستگی با کشمیر که مصادف با پنجم فوریه هرسال است، انجام گرفت.

این مقام پاکستانی گفت: هند از تاکتیک های مختلف برای تغییر جمعیتی کشمیر استفاده می کند.

 

وی از جامعه بین الملل خواست تا سکوت خود را در قبال فجایع مداوم و نقض حقوق بشر در کشمیر بشکند.

قریشی از رسانه های بین المللی خواست تا حوادث در این منطقه را پوشش دهند.

 

به گزارش یک گروه حقوقی در منطقه کشمیر، در سال 2018 میلادی، خونین ترین سال درطول دهه گذشته در جامو و کشمیر بود. به طوری که 586 نفر کشته شدند.

براساس این گزارش که اخیرا منتشر شده است، ائتلاف جمعیت های مدنی در جامو کشمیر (JKCCS)، اعلام کرد: 160 نفر از کشته شدگان غیرنظامی، 267 نفر مسلح و 156 نفر از افراد امنیتی هند بودند.

 

مقامات هندی نسبت به اظهارات وزیر امور خارجه پاکستان واکنشی نشان ندادند.

روز پنج فوریه هرسال، روز همبستگی با کشمیر به شمار می آید. به طوری که پاکستانی ها در سراسر جهان از سال 1991 تا امروز مراسمی به همین مناسبت برگزار می کنند و بر حمایت سیاسی، دیپلماتیکی و اخلاقی با ملت کشمیر تاکید می کنند.

 

این مراسم با برپایی همایش ها، تظاهرات ها و بررسی زوایای مختلف مسئله کشمیر برگزار می شود؛ همچنین تصاویر از نقض حقوق بشر به دست نیروهای هندی ضد مسلمانان کشمیر در معرض دید عموم قرار می گیرد.

ساکنان کشمیر از زمان استقلال هند و پاکستان در سال 1947 میلادی خواستار جدایی از هند شد. هر دو طرف مدعی حکومت بر این منطقه اند. دو کشوربه همین منظور سه جنگ در سالهای 1948،1965،1971 پشت سر گذاشتند که در نتیجه آن 70 هزار نفر از هر دو طرف کشته شدند.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: