۰

طلاب مجرد چه سهمی از تسهیلات حوزه دارند؟

یک طلبه سطح سه حوزه از عدم توجه کافی حوزه به طلاب انتقاده کرده و می گوید: طلاب قبل از ازدواج انگار در جرگه انسان‌ها قرار نمی‌گیرند.
کد خبر: ۱۷۸۷۹۵
۰۹:۵۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، یک طلبه سطح سه حوزه از عدم توجه کافی حوزه به طلاب انتقاده کرده و می گوید: طلاب قبل از ازدواج انگار در جرگه انسان‌ها قرار نمی‌گیرند.

یکی از طلاب سطح سه حوزه علمیه قم که بنابر گفته خود، مجرد است، در مورد مشکلات سر راه تحصیل و زندگی طلاب به شفقنا می گوید: مشکل اصلی طلابی که مجرد هستند ازدواج بوده و طلابی که از حمایت‌های خانوادگی بالایی برخوردار نیستند مشکلات جدی برای ازدواج دارند، چرا که شهریه های حوزه به هیچ عنوان کفاف تشکیل یک زندگی ساده را نمی‌دهد.

او ادامه می‌دهد: وام ازدواجی که حوزه به طلاب می‌دهد نیز یکی از مسائل اساسی است، چرا که پس از اینکه طلبه ازدواج می‌کند تازه باید به دنبال وام بیفتد و برای پرداخت آن مشکلات ناشی از وجود ضامن نیز مزید بر علت می‌شود.

این طلبه جوان که نخواست نامش فاش شود، خاطرنشان می‌کند: شهریه به مجردها نصف متاهل ها پرداخت می‌شود و طلاب مجرد از بسیاری از مزایایی که برای طلاب متاهل در نظر گرفته شده محروم هستند و از این جهات است که می‌گوییم طلبه ای که پشتوانه مالی نداشته باشد، برای تشکیل یک زندگی ساده تنها معجزه می‌تواند او را کمک کند، مگر اینکه به قدری مجرد بماند که مقداری پول پس انداز کند که در این صورت هم ارزش پول کاهش پیدا می‌کند.

او خاطرنشان می‌کند: مرکز خدمات حوزه به طلابی که قدم در راه ازدواج می‌گذارند یک وام پنج میلیون تومانی تخصیص داده که بازپرداخت آن بدون سود است، اما پنج میلیون امروز به جایی نمی‌رسد.

این طلبه از وضعیت پوشش بیمه ای طلاب هم گلایه کرده و مطرح می‌کند: بیمه های تکمیلی برای طلاب مناسب بوده و برای تقبل هزینه ها سقفی تعیین شده که هر طلبه در سال تا این سقف می‌تواند از خدمات بهره مند شود و این بیمه برای درمان سرماخوردگی ها و بیماری هایی از این قبیل مناسب است، ضمن اینکه این بیمه برای مجردها بوده و راجع به بیمه درمانی طلاب متاهل اطلاعی در دست ندارم.

او با گلایه از قوانینی که به ضرر طلاب مجرد است عنوان می‌کند: متاسفانه نصف بودن شهریه طلاب و اینکه تمام تسهیلات پس از ازدواج به آن‌ها اعطا می‌شود زندگی ما را مختل کرده و متاسفانه طلاب قبل از ازدواج انگار در جرگه انسان‌ها قرار نمی‌گیرند.

این طلبه که از عدم توجه کافی به مجردها دل پُری داری تاکید می‌کند: خدمات هتل ولایت که در مشهد برای طلاب ارائه می‌شود، طلاب مجرد را شامل نمی‌شود و مبالغی که مرکز خدمات حوزه ماهانه به طلاب می‌پردازد شامل حال مجردها نمی‌شود.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: