۰

درخواست آمریکا برای انتقال داعشی‌های زندانی به کشورهایشان

در آستانه برگزاری نشست کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش در واشنگتن، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای خواستار انتقال داعشی‌های خارجی زندانی در سوریه به کشورهایشان شده است.
کد خبر: ۱۷۸۷۷۵
۰۹:۰۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، در آستانه برگزاری نشست کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش در واشنگتن، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای خواستار انتقال داعشی‌های خارجی زندانی در سوریه به کشورهایشان شده است.

 رابرت پالادینو، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تعداد داعشی‌هایی را که در زندان‌های نیروهای دموکراتیک سوریه هستند، اعلام نکرده اما مقام‌های آمریکایی شمار این زندانیان را تا ۸۵۰ تن می‌دانند.

نیروهای دموکراتیک سوریه که ائتلافی از شبه‌نظامیان به محوریت نیروهای کرد سوری است، با نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه هم‌پیمان هستند. آمریکا پیش از این نیز خواستار بازگرداندن نیروهای وابسته به داعش به کشورهایی که تابعیت آن را دارند شده و گفته بود، این افراد باید در کشورهای خود تحت تعقیب قضایی قرار گیرند.

رابرت پالادینو در این بیانیه تصریح کرده است: نیروهای دموکراتیک سوریه در مواجهه با چالشی فوق‌العاده و مبارزه با دشمنی بی‌رحم منضبط عمل کرده و به طور روشن تعهد خود را برای نگهداری زندانیان در شرایط کامل انسانی نشان داده است.

وی اضافه کرده است: ایالات متحده از کشورهایی که شهروندان آنها در بین بازداشت‌شدگان توسط نیروهای دموکراتیک سوریه هستند، می‌خواهد ضمن انتقال آنها، چنین افرادی را مورد تعقیب قضایی قرار دهند.

مقامات آمریکایی می‌گویند که تعداد اعضای خارجی بازداشت شده داعش با توجه به تصرف آخرین مواضع این گروه تروریستی افزایش داشته است.

بر اساس گزارش رویترز ، احتمالا موضوع زندانیان داعشی در سوریه در نشست مقام‌های ارشد کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش در روز چهارشنبه در واشنگتن مطرح شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در دی ماه سال جاری اعلام کرد، حدود دو هزار نظامی آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند. رویترز به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا گزارش داد، با توجه به خروج نیروهایی آمریکایی از سوریه موضوع زندانیان داعش در سوریه به مسأله‌ای تبدیل شده که باید حل شود.

رابرت پالادینو همچنین در بیانیه خود تصریح کرده است: به رغم آزادسازی قلمرو تحت کنترل داعش در سوریه و عراق، این گروه همچنان یک تهدید تروریستی مهم است و همکاری جمعی برای مقابله با این چالش امنیتی جهانی، ضروری است.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: