۰

اعزام ۱۲ هزار مبلغ به سراسر کشور در سال ۹۷

همایش مبلغین سوگواره یاس نبوی امروز چهارشنبه دهم بهمن ماه در سالن همایش مجتمع آموزشی فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۱۷۸۲۹۹
۱۶:۰۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش «شیعه نیوز»،همایش مبلغین سوگواره یاس نبوی امروز چهارشنبه 10 بهمن ماه در سالن همایش مجتمع آموزشی فرهنگی امامزاده سید علی (سلام الله علیها) برگزار شد.

اعزام 12 هزار مبلغ به سراسر کشور در سال 97

بنابراین گزارش این مراسم با قرائت قرآن و نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و سپس حجت الاسلام «هادی شفیع زاده» مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه به سخنرانی پرداخت.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف افزود: با وجود همه مشکلات در سال 97 موفق شده ایم 12 هزار مبلغ را در هفت مناسبت مذهبی به جوار امامزادگان و مناطق محروم اعزام کنیم.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته نیز دوره بصیرت افزایی ویژه مبلغان برگزار شد، تصریح کرد: ایام فاطمیه امسال با دهه فجر همزمان شده و این مساله برای نهادهای تبلیغی یک فرصتی است که در صورت عدم استفاده به تهدید مبدل می شود.

حجت الاسلام شفیع زاده خاطر نشان کرد: جشن چهل سالگی انقلاب را در پیش داریم، انقلابی که از حوزه علمیه قم و فیضیه برپا شد و روحانیت در صف اول آن قرار داشتند.

وی تبیین ویژه دستاوردهای انقلاب را از وظایف مبلغان در ایام فاطمیه دانست و گفت: ایادی استکبار اعلام کرده بودند که جمهوری اسلامی جشن 40 سالگی را نخواهد دید اما امسال نسبت به سال های گذشته جشن چهل سالگی را برگزار خواهیم کرد.







انقلاب اسلامی تداوم انقلاب فاطمی است



بنابراین گزارش در ادامه این همایش حجت الاسلام والمسلمین «مهدی ماندگاری» به بیان شباهت های انقلاب اسلامی با انقلاب فاطمی پرداخت وگفت: انقلاب اسلامی تداوم انقلاب فاطمی است.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری گفت: مکتب اهل بیت (علیه السلام) در هیچ زمانی به مانند امروز به این وسعت در جهان مطرح نشده و عظمتی اینچنینی را شاهد نبوده است.

این استاد حوزه افزود: دشمنان اهل بیت (علیه السلام) نیز در هیچ زمانی به اندازه امروز دشمنان دست به دست هم نداده اند تا تیشه به ریشه این مکتب بزنند و هیچ گاه اتحادی به این صورت میان دشمن وجود نداشت.

وی انقلاب اسلامی را تداوم انقلاب حضرت زهرا (سلام الله علیها) دانست و گفت: اگر انقلاب ایران مطابق همان معیارهایی که در شباهت با انقلاب فاطمه زهرا (سلام الله علیها) آغاز شده ادامه پیدا کند هیچ دشمنی و هیچ ترفندی نمی تواند به آن ضربه بزند و تلاش های دشمنان سبب رونق بیشتر انقلاب و مکتب می شود.

شباهت های اساسی انقلاب اسلامی و فاطمی



حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه سه شباهت اساسی میان انقلاب اسلامی و فاطمی وجود دارد، گفت: اولین شباهت اینست که هر دو انقلاب مبنای الهی دارند و هر دو بر اساس مبانی الهی به دنبال مبارزه با انحراف بوده اند. دومین شباهت نیز محور ولایی بودن هر دو انقلاب است که انقلاب فاطمی با محوریت امام علی (علیه السلام) و انقلاب اسلامی با محوریت ولایت فقیه بود. سومین شباهت نیز حرکت جهادی است.

این منبری و خطیب شهیر گفت: انقلاب ما انقلاب خرق عادت بوده است. دنیا با اسباب مادی به مبارزه ما می آید و ما باید با اسباب معنوی به مقابله با آنها بپردازیم زیرا ما این اسباب را داریم اما آنها ندارند.

وی تأکید کرد: مردم بیش از هر زمان دیگری نیاز به باور هدایت الهی دارند که اسباب معنوی آن قرآن، اهل بیت (علیه السلام) ، دعا، ذکر، شکر، تقوا، استغفار، نماز، روزه و صدقه هستند.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم عزاداری در ایام فاطمیه گفت: امام خمینی(ره) در طول نهضت هرگاه با مشکل برخورد می کردند می گفتند روضه خوان بیاید و برای حضرت زهرا (سلام الله علیها) روضه بخواند.







خطبه فدکیه دنیایی از معارف فاطمی است



به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله «سید احمد خاتمی» در پایان همایش بزرگ مبلغین سوگواره یاس نبوی گفت: برای روحانیت روزی در تقویم ثبت نشده است اما مناسبت هایی وجود دارد که به نام سفیران نور است. پیامبر اکرم(ص) تبلیغ دین الهی را افتخاری برای خود می داند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: مبلغان راه پیامبر(ص) و انبیا و ائمه (علیه السلام) را دنبال می کنند و این یک سرمایه نفیسی به شمار می آید. برکات این خدمت با اخلاص افزوده می شود.



وی با اشاره به اینکه خطبه فدکیه دنیایی از معارف فاطمی است، تصریح کرد: درباره حضرت زهرا (سلام الله علیها) موسوعه ای بیش از 30 جلد نوشته شده و این نشان دهنده عظمت این بانو است.

آیت الله خاتمی گفت: همه شواهد و قرائن درباره سوره کوثر بر این مساله تأکید دارد که منظور حضرت زهرا (سلام الله علیها) است اما متاسفانه برخی به عناوین مختلف درصدد انحراف این مساله هستند اما هیچگاه نمی توانند به هدف خود برسند و این سوره کاملا به حضرت فاطمه (سلام الله علیها) تعلق دارد.

تقسیم دوران زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) به سه مرحله



عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری دوران زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) را به سه مرحله تقسیم کرد و ادامه داد: مرحله اول به طفولیت حضرت زهرا (سلام الله علیها) اختصاص دارد که 9 سال بود. حرف های گفتنی این دوره فراوان است و نقطه شاخص آن محبوبه رسول الله(ص) بودن ایشان است. مرحله دوم، دوره زندگی خانوادگی است که در سن 9 سالگی با امام علی (علیه السلام) ازدواج کرده و این دوران نیز 9 سال به طول انجامید. دوره سوم نیز 75 یا 95 روز بود که یک دوره کلیدی برای شیعیان به شمار می آید.



فاطمیه شناسنامه شیعه است



عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از فاطمیه به عنوان شناسنامه شیعه یاد کرد و گفت: اگر بخواهیم 75 روز یا 95 روز را در یک جمله خلاصه کنیم این است که «فاطمه فدای ولایت شد». اگر حضرت زهرا (سلام الله علیها) در خانه می نشست و وارد صحنه دفاع از امام علی (علیه السلام) نمی شد دین به شدت آسیب می دید و از آن زمان تاکنون می گفتند که حتی فاطمه (سلام الله علیها) نیز با علی نبود.

وی این مساله را خطری بزرگ دانست که به گم شدن راه حق منجر می شد و خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) به همگان آموخت که از راه حق غافل نشوند حتی اگر یاران کمی داشته باشند.

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه بانوان نیز باید در عرصه دفاع از دین و ارزش ها به صورت فاطمی وارد شوند، افزود: فاطمی وار به معنای رعایت کامل عفاف و حجاب است. روایت ها ثابت می کند که حضرت فاطمه (سلام الله علیها) چادر به سر می کرد اما برخی مدعی هستند که حجاب بعدا وارد اسلام شده است.



وی با اشاره به تقارن فاطمیه با دهه فجر گفت: انقلاب و نظام سبب زنده شدن اهل بیت (علیه السلام) شد و شکوهی که فاطمیه هم اکنون دارد هیچگاه قبل از انقلاب نداشت. این انقلاب یک انقلاب سیاسی نبود بلکه روح انقلاب کاملا دینی بود و دین و ارزش ها را زنده کرد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری افزود: ملت در هر عرصه ای که لازم بود حاضر شده و در 22 بهمن هم حاضر خواهند شد. رئیس جمهور تازه به دوران رسیده و بی عقل آمریکا می خواست ظرف 3 ماه انقلاب اسلامی را سرنگون کند اما مطمئنا وی خواهد مرد و استخوان هایش پودر خواهد شد اما انقلاب باقی خواهد ماند.

وی گرانی های کنونی را افسارگریخته توصیف کرد و گفت: نعمت های کنونی موجود در ایران به هیچ وجه انکارپذیر نیستند که یکی از آنان دین است که در گذشته بر کشور حاکم نبود و تلاش ها در راستای ضربه زدن به دین بود. کشور ما پیش از انقلاب برده انگلیس و آمریکا بود اما امروز هیچ قدرتی حق ندارد به ما توهین کند.

خاتمی ادامه داد: هیچ خبری از خفقان حاکم بر جامعه در دوران شاه وجود ندارد و آزادی مطلقی بر کشور حاکم است و مردم هرچه دوست دارند می گویند. مردم هیچ نقشی در دوران طاغوت نداشتند اما هم اکنون نظام توسط آنان اداره می شود.


بنابراین گزارش در ادامه این همایش صابر خراسانی به قرائت سروده ای درباره حضرت زهرا (سلام الله علیها) و ایام فاطمیه پرداخت. پخش کلیپی درباره سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره بصیرت و علم حضرت زهرا (سلام الله علیها) و همچنین کلیپی در مرثیه سرایی دخت حضرت محمد مصطفی(ص) از دیگر برنامه های این همایش بود.

در بخش پایانی مراسم نیز از مبلغان نمونه و همچنین روحانیان فعال در عرصه وقف تقدیر شد.


منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: