۰

نکاتی درباره شست‌و‌شوی چشم با چای

با وجود اینکه چشم یکی از اعضای حساس و پرکاربرد به حساب می‌آید، متأسفانه برخی افراد دست به اقدامات نادرست و غیرعلمی عجیبی می‌زنند که در هیچ منبع پذیرفته شده‌ای به آن‌ها اشاره نشده است.
کد خبر: ۱۷۸۰۹۶
۱۲:۰۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، چشم به عنوان آیینه بدن نقش بسیار مهمی را در میان اندام‌های بدن بازی می‌کند و هر چقدر که این عضو از سلامت بیشتری برخوردار باشد، می‌توان زیبایی‌های بیشتری را نظاره‌گر بود و البته فرصت تکرار صحنه‌های بیشتری در قاب چشمان به افراد هدیه داده خواهد شد. با وجود اینکه چشم یکی از اعضای حساس و پرکاربرد به حساب می‌آید، متأسفانه برخی افراد دست به اقدامات نادرست و غیرعلمی عجیبی می‌زنند که در هیچ منبع پذیرفته شده‌ای به آن‌ها اشاره نشده است.

یکی از این روش‌ها شست‌وشو دادن چشم با چای آن هم در مواقعی است که چشم دچار آسیب یا قرمزی شده یا اینکه جسمی خارجی وارد چشم شده باشد.

واقعیت این است که شاید این اقدام نادرست برای مدت کوتاهی قرمزی یا سوزش و خارش چشم را از بین ببرد، اما باید توجه داشت وجود ماده تئین در چای، باعث منقبض شدن عروق ملتحمه چشم شده و به طور موقت قرمزی چشم را برطرف می‌کند، اما علی رغم این، عوارض زیادی را به همراه خواهد داشت چرا که هر چه چای صاف شده باشد باز هم دارای پارتیکل‌هایی است که امکان دارد در صورت عفونت داشتن چشم، این پارتیکل‌های ریز وارد مجرای اشکی شده و عفونت ناحیه چشم را بخصوص در کودکان که از مجرای اشکی ضعیف‌تری برخوردار هستند به وجود آورد.

بهترین، سالم‌ترین و مؤثرترین روش شست‌وشوی چشم با آب است به این ترتیب که ظرفی مناسب را پر از آب کرده و با قرار دادن چشم‌ها در آن و چند مرتبه پلک زدن تلاش شود تا جسم خارجی از چشم بیرون آید و در صورتی که به این روش میسر نشد، لازم است به پزشک متخصص مراجعه شود تا اقدامات لازم صورت گیرد. اشک چشم حاوی تمام مواد مورد نیاز برای نگهداری چشم است و در صورتی که با وجود این مشکل برطرف نشد، باید به سراغ اقداماتی که مطرح شد، رفت.
منبع: ASRIRAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: