۰

بازداشت معلم زبان آمریکایی داعش در سوریه

یک جوان آمریکایی که رزومه کاری خود را برای داعش فرستاده و سپس به این گروه تروریستی پیوسته بود، بدست نیرو‌های دموکراتیک خلق سوریه بازداشت و به آمریکا بازگردانده شد.
کد خبر: ۱۷۷۷۳۵
۱۲:۱۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، یک جوان آمریکایی که رزومه کاری خود را برای گروه تروریستی داعش در سوریه ارسال کرده و سپس به این گروه پیوسته بود، بازداشت و به آمریکا بازگردانده شد.

دادستان‌های فدرال آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کردند «وارن کریستوفر کلارک» ۳۴ ساله پیشتر ساکن شوگرلند تگزاس بود و هم اکنون به تلاش برای حمایت از گروه تروریستی داعش متهم شده است.

کلارک در ماه فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی مورد توجه زیادی قرار گرفت. یعنی زمانی که محققان یک برنامه افراط گرایی در دانشگاه جرج واشنگتن نسخه‌ای از رزومه ارسالی او برای گروه تروریستی داعش را که به آن‌ها پیشنهاد کرده بود به عنوان معلم زبان انگلیس در این گروه خدمت کند، منتشر کردند.

بنابر اعلام نیویورک تایمز، کلارک پیش از پیوستن به گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۵، در عربستان سعودی، موصل عراق و ترکیه زندگی کرده بود. بر اساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا، وی اوایل ماه جاری میلادی بدست نیرو‌های دموکراتیک خلق سوریه که تحت حمایت آمریکا هستند بازداشت و به این کشور بازگردانده شد.

کلارک پس از بازداشت در گفتگو با شبکه ان بی سی نیوز اعلام کرد: از روی کنجکاوی به این گروه تروریستی پیوستم. می‌خواستم ببینم این گروه چگونه است و چه کار می‌کند. من می‌خواستم بیشتر درباره ایدئولوژی آن‌ها یاد بگیرم. من سیاست را دوست دارم. مسافرت و رویداد‌های جهان را دوست دارم.

کلارک در بخش دیگری از این مصاحبه با تأکید بر مشابه بودن اقدامات گروه تروریستی داعش با آمریکا اعلام کرد: من فقط به عنوان معلم زبان انگلیسی برای داعش کار کردم و هرگز در این گروه نجنگیده ام. تفاوت اخلاقی بسیار اندکی میان آمریکا و داعش وجود دارد. زمانی که در موصل بودم با خود راجع به گردن زنی‌های داعش فکر می‌کردم. این کار جرم است. من اهل آمریکا هستم. اهل تگزاس. آن‌ها هم دوست دارند مردم را بکشند؛ بنابراین من تفاوتی میان آن‌ها (داعش و آمریکا) ندیدم. ممکن است آن‌ها این کار را مقابل دوربین انجام ندهند؛ اما کارهایشان مشابه است.

کلارک در صورت متهم شناخته شدن به ۲۰ سال حبس و ۲۵۰۰۰۰ دلار جریمه نقدی محکوم خواهد شد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: