۰

اتحادیه اروپا عربستان را در فهرست حامیان مالی تروریسم قرار داد

منابع آگاه از افزودن نام عربستان به پیش نویس فهرست کشورهای تهدیدکننده اتحادیه اروپا به دلیل سهل انگاری در کنترل تامین مالی تروریسم خبر دادند.
کد خبر: ۱۷۷۷۰۴
۱۰:۱۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، منابع آگاه از اقدام اتحادیه اروپا در افزودن نام عربستان به پیش نویس فهرست کشورهای تهدیدکننده اتحادیه به دلیل سهل انگاری در کنترل تامین مالی تروریسم و پولشویی خبر دادند.

 دو منبع که نام آنها فاش نشده، شامگاه روز (جمعه) در گفت و گو با این خبرگزاری اعلام کردند که اتحادیه اروپا به پیش نویس فهرست کشورهایی که به دلیل سهل انگاری در کنترل تامین مالی تروریسم و پولشویی، خطری برای اتحادیه به شمار می آیند، نام عربستان سعودی را افزوده است.

این اقدام در سایه افزایش فشارهای بین المللی بر دولت عربستان پس از کشته شدن «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار سرشناس منتقد سیاست های آن در کنسولگری کشورش در شهر استانبول ترکیه در اوایل ماه اکتبر سال گذشته میلادی صورت گرفته است.

این در حالی است که فهرست کنونی اتحادیه اروپا شامل ۱۶ کشور از جمله ایران، عراق، سوریه، افغانستان، یمن و کره شمالی می شود و به طور اساسی به استانداردهای مورد استفاده گروه ویژه اقدام مالی (FATF) به عنوان یک نهاد بین المللی شامل کشورهای ثروتمند و فعال در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم استناد می کند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: