۰

مخالفت عشایر و قبایل سوریه با ایجاد منطقه امن

عشایر و قبایل سوری در نشستی با حضور نمایندگان شورای سوریه دموکراتیک مخالفتشان را با ایجاد منطقه "امن" در شمال این کشور اعلام کردند.
کد خبر: ۱۷۷۶۹۶
۰۹:۲۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، عشایر و قبایل سوریه در نشستی با حضور نمایندگان نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) و شخصیت‌های کرد مستقل در شهر اثریا واقع در حومه حلب تأکید کردند: مردم سوریه مصمم به دفاع از خود، خاک و حاکمیتشان با تمامی ابزارهای ممکن علیه هرگونه تجاوزی از جمله تجاوز آمریکا و ترکیه هستند.

حاضران در این نشست در بیانیه‌ای مخالفت قاطع خود را با ایجاد منطقه "امن" در شمال سوریه و هرگونه طرحی درباره تقسیم این کشور تحت هر عنوان اعلام کردند.

به گفته منابع، اعضایی از شورای مدنی وابسته به شهر رقه و اعضایی از شورای روابط عمومی سوریه دموکراتیک و شخصیت‌های مستقل و نمایندگان قسد در این نشست حضور داشتند.

به گفته این منابع قرار بود علی مملوک، رئیس دفتر امنیت ملی سوریه در این نشست حضور داشته باشد اما وی در این نشست شرکت نکرد. در این نشست هزاران تن از رهبران عشایر و قبایل حضور داشتند.

این نشست بعد از آن برگزار شد که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که طی چند ماه منطقه "امن" در شمال سوریه ایجاد خواهد شد.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: