۰

طلاب خطبه فدکیه را حفظ کنند

استاد مدرسه علمیه رسول‌اکرم (ص) تکاب گفت: خطبه فدکیه دارای مضامین بسیار بالایی است و طلاب در کنار انس با قرآن و حفظ قرآن خطبه فدکیه را نیز حفظ کنند.
کد خبر: ۱۷۷۲۴۱
۱۴:۰۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام محمدرضا عبدی، در مراسم شب شهادت حضرت زهرا(س) که در مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب برگزار شد، اظهار داشت: بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) جو سیاسی مدینه به کلی تغییر یافت و مسلمانان زمان پیامبر مسیر خود را تغییر داده و توصیه‌های رسول‌خدا را نادیده گرفتند و گویا اصلا اتفاقات زمان رسول‌خدا(ص) مخصوصا ماجرای غدیر را ندیده بودند و علی را تنها گذاشتند.

وی اضافه داد:  طلاب باید با خطبه فدکیه که در 24 فراز حضرت زهرا(س) در مسجد مدینه خوانده است و از لحاظ ادبی از جایگاه بالایی برخوردار است و بنابر آنچه که در تاریخ آمده در طول 800 سال بعد از پیامبر بیش از 30 تفسیر بر این خطبه نوشته شده است، انس بگیرند و در کنار قرآن آن را حفظ نمایند.

استاد مدرسه علمیه رسول‌اکرم(ص) تکاب ادامه داد: دفاع منطقی و مستدل حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه از اسلام و حقانیت اهل بیت با مضامین ادبی بسیار بالایی قابل توجه است و ایام فاطمیه فرصت بسیار مناسبی است که خطبه‌‌های حضرت زهرا(س) را مورد توجه قرار داده و با مضامین نورانی آن آشنا شویم.

وی بیان داشت: خطبه دیگری هم حضرت زهرا(س) در دیدار با زنان مدینه خوانده‌ و آن‌جا بیان می‌کند که از مردان مدینه که در زمان رسول‌خدا(ص) شمشیر کشیدند و جنگیدند اما بعد از رسول خدا علی(ع) را تنها گذاشتند دل‌گیر و ناراحت هستم و از دنیا اهل مدینه بیزاری می‌جویم که حق ما را نادیده گرفتند، این خطبه هم باید مورد توجه طلاب باشد.

حجت الاسلام عبدی اضافه کرد: حضرت زهرا(س) با تمام توان خود در آن زمان مظلومیت حضرت علی(ع) با بیان جایگاه ولایت و سروری امام علی(ع) در میان صحابه رسول‌خدا(ص)، از ولایت دفاع کرد و جلوی تبدیل شدن نبوت به سلطنت ایستاد، و افرادی را که خود را صحابه رسول خدا می‌دانستند اما امام جامعه خود را تنها گذاشته بودند مورد سرزنش قرار داد.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: