۰

افزایش روحیه ضد مهاجرتی در استرالیا

نتایج برخی تحقیقات جدید نشان می دهد: سیاست ها و تبلیغات گسترده دولت استرالیا علیه مهاجران خارجی سبب گسترش روحیه ضد مهاجرتی در میان مردم این کشور نیز شده است .
کد خبر: ۱۷۶۹۷۳
۱۳:۵۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، نتایج برخی تحقیقات جدید نشان می دهد: سیاست ها و تبلیغات گسترده دولت استرالیا علیه مهاجران خارجی سبب گسترش روحیه ضد مهاجرتی در میان مردم این کشور نیز شده است .

رسانه های استرالیا به نتایج یک نظرسنجی جدید از دانشگاه ملی این کشور را منتشر کردند که براساس آن تعداد مردم استرالیا که خواهان حضور مهاجران خارجی دراین کشور هستند نسبت به سال 2010 میلادی به یک سوم کاهش یافته است.
شبکه ای بی سی استرالیا دراین زمینه گزارش داد: نتایج بررسی های دانشگاه ملی استرالیا بیانگر آن است که درحال حاضر 30.4 درصد از مردم این کشور خواستار حضور مهاجران خارجی هستند و معتقدند که استرالیا به نیروهای خارجی برای توسعه نیاز دارد.

این درحالی است که این رقم 9 سال قبل (2010 میلادی) شامل 54.8 درصد از استرالیایی ها بود.
اکثر مردان استرالیایی در این نظرسنجی جدید به طور ملموسی خواستار کاهش حضور خارجی ها در این کشور بودند.
این درحالی است که جمعیت استرالیا از رقم 22.4 میلیون نفر در سال 2010 میلادی به رقم 25.2 میلیون نفر در ژانویه 2019 افزایش یافته که ناشی از مهاجرت اتباع مختلف جهان به این کشور بوده است.
'نیکلاس بایدل' سرپرست محققان این پژوهش به رسانه های استرالیایی گفت که دو عامل افزایش جمعیت . همچنین بهای بالای هزینه مسکن درشهرهای بزرگ دو عامل مهم در پاسخ منفی استرالیایی ها به حضور بیشتر مهاجران خارجی در این کشور بوده است.
براساس این نظرسنجی قریب به 9 نفر از هر 10 نفر هزینه بالای اجاره بها و یا خرید مسکن در استرالیا را ناشی از حضور خارجی ها دراین کشور اعلام کردند.
84 درصد از پرسش شوندگان نیز معتقد بودند که جمعیت شهرها به ویژه شهرهای اصلی و بزرگ استرالیا بیش از حد پرجمعیت شده که این امر سبب بروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی غیرقابل کنترل دراین مناطق بوده است.

اداره آمار استرالیا نیز برآورد کرد: جمعیت این کشور بین سال های 2029 تا 2033 میلادی از 30 میلیون نفر خواهد گذشت.
اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا که دولتش به سیاست های مهاجر ستیزانه شهرت دارد ،در اوایل سال جدید میلادی اعلام کرد که این کشور اقیانوسیه امسال آمار پذیرش مهاجران خارجی خود را تا 190 هزار نفر کاهش خواهد داد.

موریسون در اواخر سال گذشته میلادی نیز اعلام کرد که مهاجران تازه وارد در استرالیا باید در مناطق روستایی و حاشیه ای این کشور زندگی انتخاب کنند و حق زندگی در شهرهای بزرگ را ندارند تا از مشکل تراکم بیش از حد در شهرهایی مانند ملبورن و سیدنی پرهیز شود.
پیشتر وزیر کشور استرالیا نیز اعلام کرد که این کشور به صورت غیر رسمی سقف پذیرش مهاجران خارجی را تغییر خواهد داد.

پیتر داتون وزیر کشور استرالیا گفت که این کشور به گونه ای سقف پذیرش مهاجران خارجی را کاهش می دهد که حتی نیازی به انجام رسومات قانونی و اداری از طریق پیشنهاد آن به هیئت دولت و اعمال تغییرات در این سقف نباشد.
سیاست های مهاجر ستیزانه در استرالیا در حالی مورد پیگیری قرار گرفته که نیروی کارخارجی ارزان در بخش های مختلف صنایع و کشاورزی سبب رشد و توسعه این کشور دور افتاده در اقیانوس آرام شده است.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: