۰

انتقاد الازهر از افزایش پدیده ازدواج سفید

الازهر مصر با انتقاد از افزایش ازدواج سفید تاکید کرد که این عمل مصداق رابطه نامشروع و «زنا» است.
کد خبر: ۱۷۶۹۲۳
۰۹:۵۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، هیأت کبار علمای مصر به ریاست احمد طیب شیخ الازهر نشست بحث و بررسی اصلاح و بازنگری قانون احوال شخصی را برای ارائه این قانون به مجلس پارلمانی برگزار و بر ضرورت پرداخت نفقه زوجه در دوران اختلاف تاکید کرد.

محمود مهنی عضو و دبیر این هیأت با اشاره به نتایج این نشست اعلام کرد که بنابر اکثریت آراء، زنان در ایام زوجیّت مستحق نفقه بوده و هیچ مسؤولیتی برای صرف هزینه شخصی در زندگی مشترک ندارند بلکه تامین امکانات زندگی بر عهده زوج است.

وی افزود: در هنگام اختلاف و مشکلات خانوادگی باید بررسی شود که آیا مشکل از جانب مرد بوده یا زن که در فرض اول نفقه به زن تعلق خواهد گرفت اما در فرض دوم زن مستحق دریافت نفقه نخواد بود.

عالم اهل سنت مصر با انتقاد از گسترش پدیده ازدواج سفید در میان جوانان گفت: بی‌شک این اقدام مصداق بارز زنا است. در قانون اذن پدر شرط صحت ازدواج قرار داده شده و هر ازدواجی که بدون رضایت ولی باشد، جرم به شمار می‌آید.

عضو هیأت کبار علمای مصر با بیان شرایط لازم ازدواج مجدد تصریح کرد: رضایت همسر اول پیش از اقدام به ازدواج مجدد شرط است و اگر زوج رضایت همسر اول خود را جلب ننماید در این صورت زوجه حق دارد از همسرش جدا شود.

شیخ مهنی در پایان اظهار داشت که طبق تصمیم هیأت کبار علما، حق حضانت مادر بر فرزندان تا 15 سال قمری محفوظ است.
منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: