۰

تدابیر ضد اسلامی چین به علت تاثیرگذاری جریان اسلامی

فارین پالسی در گزارشی با بررسی وضعیت مسلمانان چین نوشت که مقامات چینی تدابیر با اتخاذ تدابیر نژاد پرستانه، مسلمانان این کشور را محدود و غذای حلال را بر مسلمانان حرام کردند.
کد خبر: ۱۷۶۸۲۰
۰۹:۵۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، فارین پالسی در گزارشی با بررسی وضعیت مسلمانان چین نوشت که مقامات چینی تدابیر با اتخاذ تدابیر نژاد پرستانه، مسلمانان این کشور را محدود و غذای حلال را بر مسلمانان حرام کردند.

مجله آمریکایی «فارین پالسی» در گزارشی با بررسی وضعیت اقلیت مسلمانان در چین و آزار و اذیت آنها، نوشت: برخی از مناطق چینی، استانداردهای غذای حلال در این کشور را در راستای مبارزه مسئولان این کشور با «جریان غذای حلال» لغو کردند؛ چرا که معتقدند که بسیاری از این چینی ها به این غذاها گرایش پیدا کردند و این مسئله به دلیل تاثیرگذاری جریان اسلامی در جامعه چین است.

مقامات چینی در هفته گذشته سه مسجد بزرگ در این کشور تعطیل کردند. این مسئله اعتراض ها ضد تصمیمات نژادپرستانه دولت را شعله ور کرده است. براساس اقدامات چین تعدادی از مساجد تعطیل شدند و برخی از آنها را به بهانه طراحی مجدد براساس معماری چینی تعطیل کردند.

 

همچنین همه دیوارهای آنها را با شعارهای مارکسیستی در این جامعه کمونیست پوشاندند.

در گزارش فارین پالسی آمده است که «جمعیت آسیا» اخیرا با برگزاری نشستی در نیویورک به بررسی مسئله یک میلیون یا بیشتر مسلمانان اویغور که در اردوگاه های سین کیانگ در غرب چین بازداشت هستند، پرداخته است.

 

در این نشست یک جوان چینی تبار از میزان خطری که مسلمانان «هوی» احاطه کرده است، پرده است؛ این گروه از مسلمانان بزرگترین اقلیت مسلمان در چین به شمار می آید.

این جوان چینی افزود: نگرانی شدید در جامعه چین وجود دارد که آنها پس از مسلمانان اویغور تحت تعقیب قرار کردند. همچنین گروههای از مخالفان حلال هستند که به مسلمانان و هواداران غذای حلال حمله می کنند و پنجره رستوران هایمان را خورد می کنند. به نظر شما چه رخ خواهد داد.

 

بیش از 20 میلیون مسلمان در چین زندگی می کنند. 55 اقلیت مسلمان در این کشور به رسمیت شناخته شده اند و 10 اقلیت مسلمان سنتی هستند که اقلیت هوی و اویغور مهمترین آنها هستند.

براساس این گزارش، برخی از عناصر هوادار چین رستوران های حلال در این کشور را تخریب می کنند و صاحبان رستوران ها را در محدودیت بیشتر قرار می دهند.

 

این مجله گزارش داد که اسلام تنها دین در چین است که مورد ظلم قرار می گیرد. پیش از این اداره امور دینی چین بر مسلمانان نظارت می کرد، اما این اداره در مارس گذشته منحل شد و مسئولیت امور دینی به طور مستقیم به اداره جبهه متحد کار که بر اداره حزب کمونیسم نظارت دارد، منتقل شد.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: