۰

شیعه و حوزه های شیعی بیشترین بها را به قرآن داده و می دهند

نسخه خطی قرآن کریم که با تلفیق دو خط نسخ و ریحان کتابت شده با حضور آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی و عده ای از علما و روحانیون رونمایی شد.
کد خبر: ۱۷۶۶۱۳
۱۴:۲۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، نسخه خطی قرآن کریم که با تلفیق دو خط نسخ و ریحان کتابت شده با حضور آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی و عده ای از علما و روحانیون رونمایی شد.

 آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی روز جمعه در مراسم رونمایی از قرآن خطی اثر سید علی‌اصغر موسویان که در حسینیه مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد، طی سخنانی گفت: ضمن تبریک به پدید آورنده این اثر باید دانست که این گونه آثار سرمایه ای برای ما شیعیان است.

او اظهار کرد: اینگونه آثار بهترین دلیل است برای اینکه نشان دهد شیعه در میان همه مذاهب دیگر به قرآن از همه نزدیک تر است و هم چنین دلیلی است بر اینکه اساس شیعه در کنار سنت نبوی و ائمه اطهار، قرآن کریم است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر اینکه کتابت قرآن دلیلی است بر اینکه شیعه خودش را بیش از همه ملزم به قرآن می داند، تصریح کرد: این سندی برای ما شیعیان است که قرآنی که مورد کتابت، تفسیر و قرائت قرار می گیرد همان قرآنی است که بر قلب پیامبر نازل شده و محفوظ مانده است.

او ابراز کرد: در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تحقیقی ارائه شده پیرامون اینکه ائمه ما از امیرالمؤمنین(ع) تا آخرین حجت خدا چه مقدار در گفتار و دستوراتشان و در اعتقادات، احکام، اخلاق، سیاست، اقتصاد و مسائل دیگر به قرآن استدلال کردند و پیشوایان مذاهب دیگر چه قدر استدلال کردند که اصلا قابل مقایسه نیست.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: ما ادعایمان این است شیعه و حوزه های شیعه بیشترین بها را به قرآن داده و می دهند و این نکته که این اواخر برخی مطرح کردند در حوزه های شیعه قرآن قریب است درست نیست.

او ادامه داد: فقها، بزرگان و علمای ما در طول تاریخ به قرآن بسیار اهمیت می دادند و حرکت خوبی در این دو دهه اخیر در مورد تفسیر قرآن به راه افتاده و اگر در فضای مجازی این تهمت را به علما و حوزه ها می زنند مانند اتهامی است که در مورد تحریف قرآن می زنند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: شیعه باید افتخار داشته باشد که همان قرآنی که بر قلب پیامبر نازل شد همان قرآن امروز موجود است و همان تفسیری که شیخ طوسی در قرن پنجم ارائه دادند با قرآن امروزی یکی است.

او گفت: نوشتن قرآن در کنار تفسیر، قرائت، ترجمه و حفظ یکی از توفیقات بسیار بزرگ است و قرآن در قیامت شفیع اهل قرآن است و کسانی که آن را کتابت می کنند بدانند مورد شفاعت قطعی قرآن قرار می گیرند.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: امیدواریم خدا هرچه بیشتر ما را در حوزه، جامعه و نظام موفق به عمل به قرآن نماید.

سید علی‌اصغر موسویان هنرمندی که این کتاب را با خط خود پدید آورده است در ابتدای مراسم گفت: این بیست و پنجمین اثری هست که توفیق کتابت آن را داشته ام.

او با بیان اینکه در این اثر دو خط نسخ و ریحان با هم تلفیق شده است افزود:  زندگی‌ام با قرآن گره خورده و بهره‌وری از هنر خوشنویسی فقط به خاطر عشق به قرآن است.

به گفته این هنرمند، آثار کتابت شده وی تاکنون به آستان قدس رضوی، حرم حضرت معصومه(س)، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، به حرم امیرالمؤمنین(ع) و حرم حضرت عباس(ع) اهدا شده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: