۰
سفیر ترکیه‌:

اسلام‌هراسی در غرب جرم است

سفیر جدید ترکیه‌ در سازمان امنیت و همکاری اروپا (اواس‌سی‌ای) تاکید کرد، به جامعه غرب باید گفته شود که اسلام‌هراسی یک جرم است.
کد خبر: ۱۷۶۶۰۸
۱۲:۰۵ - ۲۲ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، سفیر جدید ترکیه‌ در سازمان امنیت و همکاری اروپا (اواس‌سی‌ای) تاکید کرد، به جامعه غرب باید گفته شود که اسلام‌هراسی یک جرم است.

محمت پاچاجی، نماینده ارشد سازمان امنیت و همکاری اروپا در مبارزه با تبعیض و تعصب علیه مسلمانان به خبرگزاری آناتولی گفت: اهمیت دارد که با تمام ابزارهای ممکن به جامعه غرب بگوییم که اسلام‌هراسی یک جرم است. لازم است اسلام‌هراسی به عنوان جرایم مرتبط با تنفر شناخته شود.

پاچاجی پنج‌شنبه از سوی اسلواکی که ریاست بر سازمان امنیت و همکاری اروپا در سال ۲۰۱۹ را به دست گرفت، در این سمت انتخاب شد.

این مقام گفت، آنها حین این دوره تحقیقات میدانی درباره موضوعات اسلام‌هراسی و تعصب علیه مسلمانان اجرا می‌کنند. به گفته او، گزارش‌های محققان باید در دستورکار سازمان امنیت و همکاری در اروپا قرار بگیرد.

نماینده ارشد سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکید کرد: در سال‌های اخیر اتفاقات مرتبط با اسلام‌هراسی افزایش بی‌سابقه‌ای نشان می‌دهد. ترکیه همواره با دقت این حوادث را دنبال می‌کند. ریاست جمهوری ترکیه، وزارت خارجه و سایر نهادهای مرتبط آنکارا اهمیت زیادی برای این مساله قائل هستند.

این مقام سازمان اواس‌سی‌ای همچنین به آناتولی گفت: در واقع لازم است که اسلام‌هراسی به عنوان جرم مرتبط با تنفر پذیرفته شود. این حقیقتی آشکار است که همان اهمیتی که به یهودستیزی داده می‌شود، برای اسلام‌ستیزی وجود ندارد. کشورهای اروپایی باید در این خصوص دست به اقداماتی بزنند. باید به روش مناسبی به مردم گفته شود که اسلام‌هراسی یک جرم است. این تلاشی جامع و بلندمدت خواهد بود.

محمت پاچاجی همچنین درباره حضور گروه‌های مثل سازمان فتو و پ‌ک‌ک در غرب گفت، ترکیه باید به کشورهای غربی بگوید که این گروه‌ها تهدیدی برای آنها هم محسوب می‌شوند.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: