۰

کردستان سوریه: آماده نبرد با ترکیه هستیم

رئیس بزرگترین حزب سیاسی کردستان سوریه ضمن اشاره به حمله محتمل ترکیه به شمال شرقی سوریه (شرق فرات) از آمادگی نیروهای خود خبر داد.
کد خبر: ۱۷۶۴۵۹
۰۹:۰۴ - ۱۹ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس بزرگترین حزب سیاسی کردستان سوریه غروب سه شنبه ضمن اشاره به حمله محتمل ترکیه به شمال شرقی سوریه از آمادگی نیروهای خود برای مقابله با ارتش ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «شاهوز حسن» رئیس حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه (PYD) ضمن اشاره به آخرین مواضع ترکیه و برنامه این کشور برای ورود به شمال شرقی سوریه گفت: «ما آماده خواهیم بود.»

بر اساس این گزارش، شاهوز حسن در حالی این سخنان را بیان داشت که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، با توجه به خروج نظامیان این کشور از سوریه برای مذاکره درباره سرنوشت متحدان کرد واشنگتن شب گذشته عازم ترکیه شد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز البته با دست رد زدن به رویکرد دیپلماتیک آمریکا و عدم دیدار با بولتون گفت که آمادگی‌های آنکارا برای حمله نظامی جدید علیه گروه‌های تروریستی در سوریه «تا حد زیادی» کامل است.

اردوغان تاکید کرد که اظهارات روز گذشته بولتون در خصوص عملیات نظامی ترکیه در سوریه قابل پذیرش نیست.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز به دنبال دیدار با جان بولتون در نشست خبری روز سه شنبه گفت، هرچند که ترکیه مشتاق هماهنگی با متحدان خود است، اما در عین حال برای اجرای هرگونه عملیات در سوریه از کسی اجازه نمی‌‌گیرد.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: