۰

آخرین جزئیات توزیع بسته حمایتی ویژه اقشار کم درآمد

شریعتمداری به تشریح آخرین جزئیات توزیع بسته حمایتی ویژه اقشار کم درآمد پرداخت.
کد خبر: ۱۷۶۴۵۴
۰۸:۳۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش که روز (سه‌شنبه هجدهم دی ماه) برگزار شد، در خصوص وضعیت سبد کالا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مرحله اول تحت عنوان یک فعالیت جبرانی از طریق سازمان‌های ذی‌ربط موضوع توزیع سبد کالا برای کارمندان دولت مطرح شد و بعد از آن کار توزیع سبد معیشتی در میان افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی انجام شد و سپس توزیع سبد حمایتی دولت شامل باز‌نشستگان سازمان تامین اجتماعی، با‌زنشستگان لشگری و کشوری شد و توانستیم در این مدت با اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان از این افراد حمایت کنیم و در مرحله بعد نیز از افرادی که تحت پوشش هیچ صندوق و سازمانی نیستند، حمایت کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اشخاصی که زیر ۳ میلیون تومان درآمد دارند می‌توانند برای دریافت بسته حمایتی دولت به مراکز مربوطه از جمله سازمان تامین اجتماعی، بهزیستی و کمیته امداد مراجعه کنند.

شریعتمداری درباره اقدامات انجام شده در خصوص مطالبات خانواد‌ه‌های حادثه دیده کشتی سانچی گفت: موضوع کشتی سانچی در دست مراجع ذی‌ربط است و شرکت موسس هم در این خصوص تلاش‌های فراوانی می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیمه شدگان تأمین اجتماعی لیستشان آماده شده است، تصریح کرد: این لیست در ابتدا شامل ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار خانواده بود که با رفع هم پوشانی‌های لازم، این لیست در ۳۰ دی آماده پرداخت است و به محض تأمین اعتبار از سوی خزانه مبالغ آن واریز خواهد شد.

شریعتمداری با بیان اینکه حجم منابع برای بسته حمایتی بیمه شدگان تأمین اجتماعی متناسب با خانوار‌ها تعیین شده است، افزود: در هر صورت کار آماده شده و فعلا منتظر تأمین منابع هستیم.

وی در خصوص افرادی مانند کارگران فصلی، قالیبافان و سربازان متأهل تصریح کرد: کسانی که شرایطی مانند این افراد دارند تا پایان سال می‌توانند از بسته‌های حمایتی بهره‌مند شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بابت نوبت دوم واریز بسته‌ها به نهاد‌های حمایتی و کمیته امداد و بهزیستی از طرف رئیس جمهور ابلاغ شده و منتظر آن هستیم، افزود: در لایحه بودجه دولت پیشنهاد شده بود که سه دهک بالای جامعه حذف شوند، تا این افراد به استانداران و نمایندگان دولت محول شوند که با همکاری وزارت راه اگر این کار قانونی شود، آن را اجرا خواهیم کرد.

شریعتمداری در خصوص گلایه بازنشستگان از دستمزد خود گفت: گلایه آن‌ها به حق است و تلاش می‌کنیم که آن‌ها از این مرحله عبور کنند، هرچند که درآمدشان جوابگوی یک زندگی عادی را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه اخذ دستمزد کارگران به افزایش آن در کمیته دستمزد در شورای عالی کار بررسی می‌شود، گفت: جلسات زیادی را برگزار کرده‌ایم و حداقل معیشت خانوار‌ها با توجه به نرخ تورم سالانه در حال بررسی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت برخی شرکت‌های زیان ده در مجموعه وزارت دفاع تصریح کرد: ۴۲۶ شرکت با حضور یک هزار و ۴۴۲ عضو هیئت مدیره فعالیت می‌کنند و ما دستورات لازم را در خصوص زیان دهی ابلاغ کرده‌ایم و گفته‌ایم کسانی که مشاغل چندگانه دارند باید پست‌های خود را رها کنند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: