۰

فعالیت هزارحوزه شیعی در خارج از کشور

مدیر مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه مراکز و مدارس فقهی حوزه را چشم امید شیعیان در سراسر جهان ذکر کرد.
کد خبر: ۱۷۶۲۳۵
۰۸:۵۸ - ۱۶ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، شنبه شب در دیدار مدیران مدارس فقهی حوزه با آیت الله اعرافی که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: امروزه در عرصه بین الملل 1000 حوزه علمیه شیعه در کشورهای دیگر فعالیت دارند.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه افزود: با توجه به جایگاهی که نظام اسلامی از منظر مباحث علمی و فقهی یافته است، امروزه چشم امید جهان اسلام و تشیع به ایران است و نهادهای فعال در این عرصه مسئولیت های جدیدی خواهند داشت.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه بیان کرد: در این عرصه جامعه المصطفی بخشی از این نیاز را تامین می کند، ولی این 1000 حوزه نیازهایی دارند که مراکز تخصصی و حوزه ای فاخر ما می توانند به کمک آنها بیایند.

وی گفت: تجربه ای به عنوان مدارس عصری از تجربیات موفق مدارس شیعیان در کشورهای مختلف است که نیازهای مشابهی نیز دارند؛ در کشورمان نیز دبیرستان های موفق به عنوان دبیرستان های پشتیبان عصری فعالیت می کنند.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه تصریح کرد: خوشبختانه این حمایت و پشتیبانی علمی بین مدارس شکل گرفته است و برخی از مدارس داخلی نیز رویکرد بین المللی یافتند و نیازهای ما را برطرف کردند که امیدواریم این نگاه در عرصه های دیگر حوزوی نیز شکل گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری تصریح کرد: تبادلی که بین حوزه علمیه و مراکز شیعه شکل می گیرد بسیار اثر بخش است؛ شکل گیری این جلسه و همفکری ها و هماهنگی های در این زمینه هماهنگی ها را تقویت می کند؛ یکی از محورها در خصوص ترجمه است که در زمینه تربیت استاد فاصله داریم.

وی تصریح کرد: امروزه فعالیت های بسیاری در عرصه های بین المللی می توان انجام داد و موسسات فعال در قم می توانند با جهت مندی فعالیت ها به نیازهای مهم این عرصه پاسخ دهند.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: