۰

تحریم مناسبت‌های مذهبی سایر ادیان مخالف با شریعت اسلامی است

دبیرکل هیأت کبار علمای الازهر با تاکید بر نقش اعیاد مذهبی در انسجام اجتماعی، از صدور فتواهای افراطی در تحریم مناسبت دینی سایر ادیان انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۷۶۲۰۲
۱۳:۴۵ - ۱۵ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، شیخ عباس شومان دبیرکل هیأت کبار علمای الازهر در نشستی با عنوان «اعیاد مذهبی فرصتی برای تقویت همبستگی اجتماعی» بر ضرورت بهره برداری از ظرفیت مناسبت‌های مذهبی مانند میلاد حضرت عیسی(ع) برای تقویت انسجام اجتماعی میان مسلمانان و مسیحیا نتاکید کرد.

شیخ شومان افزود: هر مکلّفی باید در چنین مناسبت‌هایی به بازنگری در رفتارها، کردارها و نحوه برخورد خود با خداوند و انسان‌ها بپردازد.

وی با انتقاد از فتواهای افراط‌ گرایان در تحریم مناسبت سایر ادیان خاطر نشان کرد: جامعه دینی نباید به فتواهای گمراهان که هدفی جز غبارآلود ساختن فضا و ایجاد تفرقه و اختلاف ندارند، توجه کند. فتواهای شاذّ عامل گسست اجتماعی و تفرقه انگیزی در جامعه است.

دبیرکل هیأت کبار علمای الازهر تصریح کرد: شریعت اسلامی تبریک اعیاد و مناسبت‌های مذهبی سایر ادیان را نه تنها حرام نکرده بلکه بر استحباب چنین اموری تاکید دارد زیرا نیکی به دیگران در فقه اسلامی امری پسندیده و نیکو است.

شیخ شومان در پایان با انتقاد از اقدامات افراط گرایانه با هدف تفرقه انگیزی در جامعه اسلامی و صدور فتواهای شاذ اظهار داشت: احکام باطل در شریعت اسلامی جایی ندارد. همگان موظفند که فتواهای شرعی را تنها از نهادها و مراکز دینی معتبر دریافت نمایند.
منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: