۰

حمله موشکی هیئت تحریر شام به حلب

منابع خبری از حمله موشکی هیئت تحریر شام به برخی محله‌های شهر حلب سوریه خبردادند.
کد خبر: ۱۷۶۱۸۰
۱۱:۲۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، هیئت تحریر شام (جبهه النصره سابق) از پایگاه‎های خود در محله «الراشدین» واقع در غرب حلب، برخی محله‌های این شهر را هدف موشک‌های خود قرار داد.

گزارش‎ها حاکی از آن است که مناطق حلب جدید، سیف الدولة، حمدانیة، بازار محلی، خیابان النیل و محله «جمعیة الزهراء» اهداف این حملات بودند.

در اثر این حملات علاوه بر خسارت‎های مالی فراوان، چندین غیرنظامی کشته و زخمی شدند که هنوز آماری از میزان تلفات منتشر نشده است.

همچنین، منابع میدانی از پاسخ این حملات توسط ارتش سوریه خبر داده و تصریح کردند: نیروهای ارتش با سلاح‎های توپخانه‌ای و موشکی و همچنین حملات هوایی مواضع تروریست‎ها در غرب شهر حلب را بمباران کردند.

از سوی دیگر، هیئت تحریر شام روز گذشته (۱۴ دی‌ماه) بعد از چند روز درگیری با گروه مسلح «نورالدین الزنکی» توانست با ورود به شهرک «قبتان الجبل» کنترل کامل غرب حلب را به دست گیرد.

انحلال جنبش نورالدین الزنکی

این در حالی است که گروه «نورالدین الزنکی» بارزترین گروهک مسلح فعال در غرب استان حلب سوریه در پی شکست‌های اخیر از تروریست‌های «تحریر الشام» (النصره سابق)، انحلال خود را اعلام کرد.

عناصر الزنکی و تحریر الشام از چند روز پیش در غرب حلب به جان یکدیگر افتادند و گزارش‌ها از درگیری شدید میان آنها حکایت داشت تا این که سرکردگان گروهک تروریستی الزنکی وابسته به «جبهه ملی آزادیبخش» و مورد حمایت ترکیه، در پی این شکست به ترکیه، عفرین و مناطق تحت کنترل نیروهای موسوم به عملیات «سپر فرات» در شمال شرق سوریه گریختند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: