۰

تحرکات مشکوک داعش در جنوب لیبی

منابع محلی در لیبی از تحرکات مشکوک گروه تروریستی داعش در جنوب این کشور خبر می‌دهند.
کد خبر: ۱۷۶۱۵۳
۰۹:۰۵ - ۱۵ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، یک منبع محلی لیبی در شهر "سبها" در جنوب این کشور روز جمعه گفت که گروه تروریستی داعش تحرکات مشکوکی در مناطق جنوب و به طور مشخص در وادی عتبه و وادی الحیاة انجام می دهد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که بعد از درگیری‌هایی که طی دو روز گذشته در منطقه "غدوة" در فاصله شصت کیلومتری جنوب شرق سبها به وقوع پیوست، برخی مناطق جنوب و به طور مشخص وادی عتبه و مناطقی از وادی الحیاة شاهد تحرکات مشکوک گروه تروریستی داعش است و خودروهای مسلح حامل تروریست‌های داعشی در بیابان‌های این مناطق دیده شده است.

این منبع همچنین گفت که در پی این تحرکات مشکوک داعش اهالی مناطق مذکور خواهان افزایش حالت آماده باش و آمادگی برای هرگونه حمله احتمالی توسط تروریست‌های داعشی است.

شایان ذکر است که صبح امروز برخی شبکه های اجتماعی کلیپی صوتی که احتمال می رود متعلق به گروه تروریستی داعش باشند به اشتراک گذاشتند.

بر اساس این گزارش، داعش در این کلیپ صوتی اهالی جنوب را به انتقام تهدید و اعلام کرد که شهرهای "سبها"، "مرزق"، و "تراغن" در جنوب لیبی را هدف قرار خواهد داد.

لیبی از زمان سرنگونی معمر القذافی در سال 2011 میلادی تاکنون صحنه اختلافات و درگیری‌‌های شدید بر سر قدرت است. این اختلافات منجر شده که لیبیایی‌ها نتوانند دولت یکپارچه‌ای در این کشور تشکیل دهند، به‌گونه‌ای که در شرق پارلمان لیبی اداره امور را در دست دارد و در غرب نیز دولت وفاق ملی که نتوانسته از پارلمان رأی اعتماد بگیرد بر سر کار است. این در حالی است که در پی نبود دولت یکپارچه در لیبی این کشور با خلأ امنیتی مواجه است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: