۰

روزنامه سعودی از دلیل برکناری عادل الجبیر پرده برداشت

روزنامه «سبق» عربستان روز شنبه مدعی شد که برکناری عادل الجبیر به هدف بازسازی وزارت امور خارجه و توسعه سازمانی این وزارتخانه صورت گرفت.
کد خبر: ۱۷۵۸۲۰
۰۸:۵۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه «سبق» عربستان روز شنبه مدعی شد که برکناری عادل الجبیر به هدف بازسازی وزارت امور خارجه و توسعه سازمانی این وزارتخانه صورت گرفت.

روزنامه مذکور به نقل از منابع آگاه خود نوشته است: ابراهیم العساف به دلیل تجربه بالایی که در امر توسعه سازمانی و مدیریتی دارد، برای توسعه عمکرد وزارت امور خارجه سعودی به جای الجبیر انتخاب شده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: برکناری عادل الجبیر به دلیل تمایل ملک سلمان برای بازسازی وزارت خارجه و توسعه سازمانی این وزارتخانه صورت گرفت چرا که العساف تجربه بیشتری نسبت به الجبیر در زمینه کار سازمانی و توسعه عملکرد فعالیت های سازمانی داراست.

السبق افزود: ابراهیم العساف وزیر دارایی سابق عربستان که سال گذشته به اتهام فساد بازداشت و سپس تبرئه شد، درکار دولتی تجربه بیشتری نسبت به الجبیر دارد زیرا ۲۲ سال وزیر دارایی بوده و از تجارب سازمانی و مدیریتی بالایی برای تصدی ماموریت توسعه عملکرد سازمانی وزارت امور خارجه برخوردار است.

روزنامه مذکور در ادامه به نقل از منابع خود آورد: الجبیر که مقامش  از وزیر حاکمیتی به وزیر دولتی تنزل پیدا کرده، به صورت تمام وقت در ماموریت خود برای هدایت دیپلماسی عربستان سعودی باقی خواهد ماند که این موضوع کارایی اقدام دیپلماتیک تمام وقت جبیر را افزایش می دهد و به او این امکان را می دهد که به عنوان وزیر دولت در امور خارجه، با آزادی بیشتری برای به پایان بردن پرونده های دیپلماتیک در سراسر جهان اقدام کند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: