۰

گسل عمیقی که با واژگونی مرگبار اتوبوس دانشجویان نمایان گشت

در میان انبوه پیام‌های تسلیت که در پی وقوع حادثه خون بار واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی صادر شد، جای خالی یک پیام تسلیت به شدت خودنمایی می‌کند و ابهام آفرین شده است؛ پیام تسلیت اساتید این دانشگاه علوم و تحقیقات!
کد خبر: ۱۷۵۸۱۱
۲۰:۲۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۷
به گزارش"شیعه نیوز"، در میان انبوه پیام‌های  که در پی وقوع حادثه خون بار واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی صادر شد، جای خالی یک پیام تسلیت به شدت خودنمایی می‌کند و ابهام آفرین شده است؛ پیام تسلیت اساتید این دانشگاه علوم و تحقیقات!

 به فاصله چندین روز از وقوع این حادثه و در حالی که مراسم‌های ترحیم درگذشتگان و دعا برای شفای مصدومان واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده و حتی دو روز عزای عمومی و تعطیلی این واحد پایان یافته تا فعالیت این دانشگاه رسما از سر گرفته شود، هنوز خبری از صدور پیام تسلیت اساتید این دانشگاه نیست.

پیام تسلیتی که اگرچه از طرف «بسیج استادان واحد علوم و تحقیقات» صادر شده، اما انتظار دانشجویان این دانشگاه برای صدور آن از طرف عموم اساتیدشان، بی فایده بوده است. دانشجویانی که در شروع به کار دوباره این دانشگاه با برگزاری تجمع، نسبت به فقدان ایمنی در آن تجمع برگزار کرده و خواستار رفع تمامی مشکلاتی شدند که بخشی از آن‌ها زمینه ساز جان بختن ۱۰ تن و مصدومیت شدید چندین تن دیگر شده است.
 
گسل عمیقی که با واژگونی مرگبار اتوبوس دانشجویان نمایان گشت!

مشکلاتی که ظاهرا منحصر به دانشجویان این دانشگاه هستند که اگر این گونه نبود، نشانه‌ای از همراهی اساتید این دانشگاه با دانشجویان مشاهده می‌شد. اساتیدی که در جمعشان تعدادی زیادی از مسئولان فعلی و سابق به چشم می‌خورند، اما به باور برخی دانشجویان، درک چندانی از مشکلاتی که دانشجویان در این دانشگاه با آن‌ها دست به گریبان هستند، ندارند.

مساله‌ای که احتمالا رفت و آمد نکردن این اساتید با اتوبوس‌های دانشگاه در به وجود آمدنش تاثیر به سزایی داشته است. شکافی که با حادثه اخیر فرصت بروز و ظهور یافته و احتمالا نقش به سزایی در نوسازی نشدن ناوگان فرسوده اتوبوس‌های این دانشگاه داشته است. در به کارگیری ناوگانی فرسوده که ظاهرا دلیلاصلی فاجعه خون بار اخیر است.

این در حالی است که از مولف نامدار و سرشناس حوزه روابط بین الملل تا استاد پیشرو در علوم ارتباطات، و از برادر وزیر اسبق علوم و رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی تا استاد مشهور دانشکده ادبیات که از جمله چهره‌های مشهور تلویزیونی در کشورمان است، واحد علوم و تحقیقات میزبان جمع کثیری از اساتید صاحب نام و مشهور است که احتمالا اطلاع ایشان از فرسودگی ناوگان حمل و نقل این دانشگاه و پیگیری شان، ممکن بود به شکل گیری اتفاقاتی ویژه در این خصوص منجر شود و چه بسا حادثه اخیر هرگز رقم نخورد.

مساله‌ای که نشان از شکافی بزرگ دارد که میان اساتید این دانشگاه و دانشجویان آن وجود دارد. گسلی ظاهرا کهنه و قدیمی که حالا بیش از پیش خودنمایی می‌کند و پیام تسلیت صادر نشده توسط اساتید این دانشگاه، شاهد و مثالی آشکار برای نشان دادن عمق آن است. گسلی که می‌بایست رفع آن هم در دستور کار مسئولانی قرار گیرد که با حادثه خون بار اخیر گویی به خود آمده‌اند و سعی دارند با سلسله اقداماتی مانند جایگزینی ناوگان فرسوده اتوبوس‌های دانشگاه با اتوبوس‌های نو، در جهت اصلاح امور گام بردارند.
منبع: TABNAK
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: