۰

استراتژی جدید آمریکا برای کنترل مبادی ورود ایران به سوریه

پس از اعلام خروج نیروهای آمریکا از سوریه، پرسش های بسیاری درباره این نیروها و مأموریت بعدی آن ها مطرح شد. حال به نظر می رسد، مأموریت بعدی این نیروها در عراق باشد. گزارش ها حاکی از این است که آمریکا در حال ساختن پایگاه های جدید در مرز سوریه و عراق است؛ پایگاه هایی که می تواند حوزه اقدام آمریکا در سوریه را همچنان فعال نگه دارد.
کد خبر: ۱۷۵۷۶۴
۱۲:۳۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، پس از اعلام خروج نیروهای آمریکا از سوریه، پرسش های بسیاری درباره این نیروها و مأموریت بعدی آن ها مطرح شد. حال به نظر می رسد، مأموریت بعدی این نیروها در عراق باشد.

 گزارش ها حاکی از این است که آمریکا در حال ساختن پایگاه های جدید در مرز سوریه و عراق است؛ پایگاه هایی که می تواند حوزه اقدام آمریکا در سوریه را همچنان فعال نگه دارد.

در همین زمینه، فرحان الدلیمی، عضو شورای استانی الانبار، در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی مدعي شد: ارتش آمریکا دو پايگاه نظامی جدید در مناطق غیرمسکونی استان الانبار تأسیس کرده است.

الدلیمی افزود: اولین پایگاه در شمال رمانه در منطقه القائم و در نزدیکی مرز سوریه و 360 کیلومتری رمادی، مرکز استان غربی الانبار راه اندازی شده است. دومین پایگاه نیز در شرق شهر الرطبه، حدود 310 کیلومتری غرب رمادی و در کمتر از 100 کیلومتری مرز سوریه است.

به ادعای این مقام عراقي، ظاهرا هدف از تأسیس این پایگاه های آمریکایی، کمک به نیروهای عراقی برای تأمین امنیت مرزهای کشور و جلوگیری از نفوذ نیروهای گروه تروریستی داعش بوده است.

وی بدون ارائه شواهد بیشتر ادعا کرد: هم اکنون شمار بسیاری از نظاميان آمریکایی به همراه پهپادها و دیگر تجهیزات در این دو پایگاه مستقر شده اند.

دولت مرکزی بغداد و واشنگتن هنوز درباره سخنان الدلیمی اظهارنظر نکرده اند. اگر این اظهارات تأیید شود، تعداد کلی پایگاه ها در استان انبار به چهار خواهد رسد.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، دو مقام نظامی آمریکا که مایل به افشای نام خود نبودند، در این زمینه اعلام کردند، کماندوهای آمریکا با حضور در عراق، در صورت نیاز برای اجرای عملیات ویژه وارد سوریه می‌شوند. این اقدام آمریکا یکی از چند گزینه این کشور از جمله ادامه حملات هوایی و تجهیز کردهای سوریه با سلاح و تجهیزات به عنوان راهبرد جدید پنتاگون برای ادامه حضور در سوریه و ادعای حفظ فشار بر داعش است.

استراتژی جدید آمریکا برای کنترل مبادی ورود ایران به سوریه

نکته مهم در مورد دو پایگاه جدید آمریکا در عراق این که این پایگاه ها در دروازه ورودی سوریه به عراق استقرار یافته اند.

یکی از پایگاه ها در نزدیکی القائم ـ که دروازه اصلی ورود نیروهای مقاومت به سوریه است ـ راه اندازی شده. به همین جهت، احتمالا آمریکایی ها به دنبال کنترل این دروازه و رفت و آمد و انتقال نیروهای مقاومت از عراق به سوریه و بالعکس هستند.

پایگاه دوم در شرق شهر الرطبه قرار دارد؛ پایگاهی که به مانند پایگاه نخست، احتمالا برای کنترل مرزهای سوریه و عراق راه اندازی شده است.

به طور کلی، به نظر می رسد، آمریکایی ها به دنبال کنترل کریدور شرق به غرب سوریه هستند؛ کریدوری که از نظر آمریکا و اسرائیل، بخشی از برنامه ایران برای گسترش نفوذ خود به مدیترانه است.
منبع: TABNAK
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: