۰

خودسوزی یک عکاس خبری در تونس

یک عکاس خبری در تونس که در کانال تلویزیونی "تی‌وی" در شهر قصرین مشغول فعالیت بود پس از اینکه خودش را در میدان الشهدای این شهر آتش زد، درگذشت.
کد خبر: ۱۷۵۶۱۲
۱۲:۵۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، سندیکای ملی روزنامه‌نگاران تونس در بیانیه‌ای در سایت الکترونیکی خود اعلام کرد، «عبدالرزاق الزرقی» عکاس خبری به دنبال خودسوزی در اعتراض به شرایط اجتماعی نابسامان و ناامیدی موجود در کشور درگذشت.

این نهاد دولت را مسؤول خودسوزی او دانست و تصریح کرد، دولت در تبدیل شدن بخش مطبوعات به مکانی برای اموال فاسد و مشکوک، خدمت به منافع محدود و عدم نظارت بر میزان پایبندی نهادهای رسانه‌ای به قوانین حرفه‌ای مقصر است.

سندیکای ملی روزنامه‌نگاران تونس طرف‌های دولتی به ویژه وزارت امور اجتماعی را به تبانی با نهادهایی که قوانین را زیر پا می‌گذارند و نیز کوتاهی از انجام مسؤولیت خود در نظارت بر اجرای قانون متهم و اعلام کرد، سلسله اقدامات اعتراض‌آمیز از جمله اعلام اعتصاب سراسری در بخش مطبوعات را اتخاذ خواهد کرد.

‌الزرقی در کانال تلویزیونی "تی‌وی" در شهر قصرین مشغول فعالیت بود و پس از اینکه خودش را در میدان الشهدای این شهر آتش زد، درگذشت.

ده‌ها جوان به دنبال این حادثه در قصرین و دیگر شهرهای تونس تجمع کرده و لاستیک‌های خودورها را آتش زده و برخی از راه‌های اصلی قصرین را بستند. نیروهای امنیتی هم برای متفرق کردن معترضان به گاز اشک‌آور متوسل شده و سه تن از آنها را بازداشت کردند.

خودسوزی الزرقی حادثه هشت سال پیش را تداعی می‌کند؛ هنگامی که «محمد البوعزیزی» خودش را در استان سیدی بوزید آتش زد که شعله انقلاب تونس شد.

الزرقی در فیلم ویدئویی پیش از خودسوزی گفته بود: بیکاران قصرین که منبع درآمدی ندارند، هنگامی که آماده اعلام اعتراض می‌شوند عملیات تروریستی رخ می‌دهد این یعنی اینکه ساکت شو و دهانت را ببند، به مردم قصرین می‌گویم که به تنهایی انقلاب خواهم کرد... خودم را آتش خواهم زد.
منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: