۰

پیشروی داعش در شرق دیرالزور سوریه

تروریست‌های داعش در مناطق شرقی استان دیرالزور و به ویژه در اطراف شهرک «هجین» با شبه نظامیان کُرد درگیر شدند و چند منطقه را در اطراف««البوخار» اشغال کردند.
کد خبر: ۱۷۵۴۱۰
۱۴:۰۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، «مصطفی بالی» مسئول دفتر رسانه‌ای شبه نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» از حمله گروه تروریستی داعش در دیرالزور خبر داد.

بالی در صفحه توئیتری خود نوشت که داعش حمله گسترده‌ای انجام داده و درگیری شدیدی در منطقه «هجین» واقع در شرق دیرالزور صورت گرفته است.

این مسئول کُرد اعلام کرد که نیروهای کُرد فقط 35% از اراضی هجین را آزاد کرده‌اند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که منابع خبری معارض 23 آذر مدعی شده بودند که شبه نظامیان کُرد بر هجین مسلط شده‌اند.

«ابوعلی برد» فرمانده گروه موسوم به «جیش الثوار» وابسته به شبه نظامیان کُرد به شبکه خبری «روسیا الیوم» گفت که حمله شدید داعش به نیروهای دموکراتیک از چند محور در شرق دیرالزور صورت گرفته است.

برد با اشاره به اینکه درگیریهای داعش با نیروهای کرد بیشتر در محور بیابان و محور هجین-البحره شدت دارد، اعلام کرد که این درگیریها چند کشته و زخمی از دو طرف بر جا گذاشته است.

وی همچنین تصریح کرد که شبه نظامیان کُرد توانسته‌اند حملات داعش با موشکهای حرارتی، خودروهای بمب‌گذاری شده و عناصر انتحاری را دفع کنند.

در همین راستا، پایگاه خبری معارض «الدرر الشامیه» با اشاره به درگیریهای شدید داعش با نیروهای دموکراتیک گزارش داد که عناصر داعش توانسته‌اند مجددا مناطقی را اشغال کنند.

الدرر به نقل از منابع محلی اعلام کرد که داعش در منطقه «البوخار» در شرق دیرالزور توانسته است مجددا مناطقی را اشغال کند که شبه نظامیان کُرد بر آن مسلط شده بودند.

به گزارش این پایگاه، عناصر داعش با موشک هدایت شونده یک خودروی نظامی متعلق به نیروهای دموکراتیک را در شمال شرق شهرک «الشعفه» هدف قرار دادند که در پی آن عناصر کُرد به سمت مقرهای خود در شمال شرق الشعفه و «الکمشه» عقب‌نشینی کردند.

یک فرمانده نیروهای دموکراتیک حاضر در منطقه هجین نیز گفت که نیروهای آمریکایی همچنان در مقرهای خود هستند و جنگنده‌های آمریکا مواضع داعش را بمباران می‌کنند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پنج‌شنبه (روز گذشته) تایید کرد که قصد دارد نیروهای نظامی این کشور را از سوریه خارج کند، چراکه به گفته وی با شکست داعش دیگر آمریکا دلیلی برای حضور در سوریه ندارد.

نیروهای دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار داشتند، پس از اعلام تصمیم واشنگتن برای خروج از سوریه اعلام کردند که این تصمیم «خنجر از پشت» است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هم در واکنش به این تصمیم واشنگتن گفت که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه وجود ندارد.

رئیس جمهور ترکیه هم که اخیرا اعلام کرده بود که این کشور قصد دارد عملیات خود در شرق رود فرات در سوریه را تا چند روز دیگر آغاز کند تا «شرق فرات از [حضور] گروه تروریستی جدایی‌طلب [کُرد] آزاد شود» روز گذشته گفت که این عملیات را به تعویق می‌اندازد.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: