۰

داعش به کردهای سوریه در دیرالزور حمله کرد

مسئول دفتر نیروهای دموکراتیک سوریه (کردهای مورد حمایت آمریکا) گفت: تروریست های داعش در حملات دیشب و امروز خود، تعدادی از مواضع کردها در شهر 'هجین' واقع در شرق دیرالزور سوریه را مورد هدف قرار دادند.
کد خبر: ۱۷۵۳۶۴
۰۸:۳۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، مسئول دفتر نیروهای دموکراتیک سوریه (کردهای مورد حمایت آمریکا) گفت: تروریست های داعش در حملات دیشب و امروز خود، تعدادی از مواضع کردها در شهر 'هجین' واقع در شرق دیرالزور سوریه را مورد هدف قرار دادند.

 درگیری ها میان تروریست های داعش و شبه نظامیان کرد، از شامگاه روز گذشته (پنج شنبه) آغاز و تا ساعات اولیه صبح امروز ادامه داشته است، در این درگیری ها تعدادی از افراد هر دو طرف کشته شدند که آمار دقیقی از آنها در دست نیست.
یکی از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه بعد از درگیری های اخیر گفت: داعشی ها با استفاده از ماشین های بمب گذاری شده، افراد انتحاری و همچنین موشک های حرارتی، از تمامی محورهای شرق دیرالزور بر ما هجوم آوردند، اما نیروهای ما توانستند جلوی حملات آنها را بگیرند.
این فرمانده کرد همچنین افزود: نیروهای آمریکایی همچنان در دیرالزور حضور دارند و جنگنده های ائتلاف کماکان مواضع تروریست های داعش را بمباران می کنند.
تروریست های داعش و شبه نظامیان کرد بارها در مناطق شرقی سوریه با یکدیگر درگیر شده اند، پیشتر نیز اعضای داعش نیمه شب جمعه 26 اکتبر(5 آبان)، دست‌کم 70 نفر از نیروهای دموکراتیک سوریه را در این مناطق کشتند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته در توئیتی خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را اعلام کرد، در واکنش به این تصمیم مقام های ارشد نیروهای دموکراتیک سوریه تصمیم دولت آمریکا برای خروج نیروهای این کشور از سوریه را خنجر از پشت و خیانت به این نیروها و نیروهای کُرد یگان های مدافع خلق دانستند.
از سوی دیگر ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که عملیات تازه ای را علیه یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) در شرق فرات سوریه آغاز خواهد کرد.
سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه گفته است که در صورت حمله ترک ها، نیروهای کرد تا سر حد مرگ در مقابل آنان ایستادگی خواهند کرد.
روزنامه 'وال استریت ژورنال' نیز به نقل از یک منبع مطلع، نوشت: مقامات آمریکایی، تصمیم خود برای خروج از سوریه را با متحدان خود (نیروهای کرد مستقر در شمال سوریه) در میان گذاشته اند.
آمریکا حدود 2 هزار نیروی نظامی در 19 پایگاه خود در سوریه دارد که به برخی گروه‌های داخلی سوریه از جمله کردها کمک می‌کنند.
رسانه ها می گویند که ترامپ پس از تماس تلفنی جمعه گذشته با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه تصمیم به عقب نشینی از سوریه گرفته اما برخی منابع دیگر می گویند که این تصمیم از قبل اتخاذ شده بود و در آن تماس تلفنی به اردوغان اطلاع داده شد.
المانیتور نوشته که اردوغان به ترامپ تضمین داد که نیروهای ترکیه می توانند کار باقیمانده های داعشی و سایر گروه های تروریستی را تمام کنند.
پس از گفت وگوی تلفنی، اردوغان از روز دوشنبه تهدیدهای خود علیه متحدان آمریکا در شمال شرق سوریه یعنی «نیروهای دموکراتیک سوریه» را از سر گرفت و قول داد که به نیروهای آمریکایی آسیبی نرسد.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: