۰
تونی بلر:

نگرانی مردم انگلیس درباره مهاجران مسلمان

تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس مدعی شد، نگرانی اصلی مردم این کشور درباره مهاجران، بیشتر متوجه مهاجران مسلمان است.
کد خبر: ۱۷۵۱۹۶
۱۱:۳۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس مدعی شد، نگرانی اصلی مردم این کشور درباره مهاجران، بیشتر متوجه مهاجران مسلمان است.

تونی بلر در مصاحبه‌ای با اشاره به موضوع مهاجرت که از نظر شماری از هواداران خروج یکی از عوامل اصلی تلاش برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا بود گفت: «بریتانیا به مهاجران برای اداره امور بخش‌های مختلف از جمله آموزش و بهداشت و درمان نیاز دارد، اما نگرانی اصلی مردم بریتانیا درباره مهاجران، بیشتر متوجه مهاجرانی است که از کشور‌های مسلمان به این کشور می‌آیند.»

وی درباره برگزیت و آینده این کشور گفت: «جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا هم به زیان این اتحادیه است و هم به زیان بریتانیا چرا که قدرت این اتحادیه را در برابر رقبایی همچون آمریکا، چین و حتی هند کاهش می‌دهد.»

بلر با اشاره به تغییر شرایط در انگلیس نسبت به ماه‌های گذشته بر سر برگزیت تاکید کرد مایل است کارزاری را رهبری کند که بر سر برگزیت همه پرسی دوباره برگزار شود.

رویکرد تونی بلر در حالی مطرح شده است که ترزا می، نخست وزیر انگلیس در نشست ویژه اعضای پارلمان درباره برگزیت برگزاری همه پرسی دوم خروج از اتحادیه اروپا را موجب بی اعتمادی مردم و سبب وارد آمدن خسارت‌های بیشتر به این کشور دانست و اجرای آن را رد کرد.

سوم تیر ماه سال ۹۵ نزدیک به ۵۲ درصد مردم بریتانیا شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی در یک همه پرسی به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند.

علاوه بر تونی بلر، جان میجر و گردون براون نخست وزیران اسبق انگلیس نیز خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به زیان این کشور و اتحادیه اروپا می‌دانند.

دیوید کامرون نخست وزیر سابق انگلیس نیز که مبتکر این همه پرسی بود در کارزار‌های انتخابات زیان‌های ناشی از خروج را تشریح و تلویحا مخالفت خود را با آن اعلام کرد.

کامرون چند هفته پس از اعلام نتیجه همه پرسی از رهبری حزب و نخست وزیری کناره گیری کرد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: