۰

جیش الاسلام با شبه‌نظامیان کُرد درگیر شد

گروه تروریستی جیش الاسلام که پس از انتقال به حلب به ترکیه نزدیک شده است، با عناصر«یگانهای مدافع خلق» کُرد در شمال سوریه درگیر شد که در جریان آن چند عنصر کُرد کشته و زخمی شدند.
کد خبر: ۱۷۴۲۷۱
۱۴:۴۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، گروه تروریستی «جیش الاسلام» از درگیری با شبه‌نظامیان «یگانهای مدافع خلق» کُرد در شمال سوریه خبر داد.

جیش الاسلام پیشتر تحت حمایت عربستان سعودی قرار داشت و پس از قطع حمایت ریاض و انتقال به استان حلب واقع در شمال سوریه به ویژه در شهر «الباب» به ترکیه نزدیک شد.

«عمر الدومی» که یکی از فعالان معارض است و در شهر الباب حضور دارد، چند پیش اعلام کرد که «تحکیم روابط بین جیش الاسلام و ترکیه به صورت تصادفی نبوده است؛ خاصه اینکه وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که پس از پاکسازی منبج از [عناصر] پ.ک.ک، برای پاکسازی، عازم شرق فرات خواهند شد. در نتیجه یقینا ترکیه در نبردهای خود [در شرق فرات] از گروه جیش الاسلام کمک خواهد گرفت» (جزئیات بیشتر).

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- نیز دوم آبان ماه جاری گزارش داد که جیش الاسلام در حال سازماندهی مجدد و ایجاد مقرهای نظامی در شمال سوریه بوده و در منطقه الباب سلاح و مهمات خریداری کرده و در شهر «عفرین» که تحت تسلط نیروهای عملیات «شاخه زیتون» -وابسته به ترکیه- قرار دارد یک مقر بزرگ ایجاد کرده است.

«حمزه بیرقدار» سخنگوی ستاد مشترک جیش الاسلام اعلام کرد که عناصر این گروه حملات شبه‌نظامیان کُرد واقع در جبهه «دیر مشمش» در اطراف شهر «عفرین» (ریف شمالی حلب) را دفع کردند.

پایگاه خبری معارض «عنب» به نقل از بیرقدار گزارش داد که در جریان دفع حملات شبه‌نظامیان کُرد چند نفر از عناصر کُرد کشته و زخمی شدند.

اظهارات بیرقدار در حالی مطرح می‌شود که شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» -که بیشتر عناصر آن کُرد هستند و یگانهای مدافع خلق بخشی از آن به شمار می‌روند- واکنشی به این مسئله نداشته‌اند.

به گزارش عنب، این برای نخستین بار است که جیش الاسلام از زمان خروج از غوطه شرقی به صورت علنی از مشارکت در نبرد با شبه‌نظامیان کُرد پرده بر می‌دارد.

منابعی که از فعالیت جیش الاسلام آگاهی دارند، می‌گویند که این گروه در حال حاضر تحت لوای گروه تروریستی «لواء المعتصم» فعالیت دارد.

این منابع به عنب گفتند که جیش الاسلام پس از ورود به حلب، «دوره‌های شرعی» برای عناصر وابسته به خود برگزار و در جریان آن بر لزوم مبارزه با گروه تروریستی «جبهه النصره» و شبه‌نظامیان کُرد تأکید کرد.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: