۰

توجیه ارتش نیجریه برای شلیک به شیعیان در اربعین

سخنگوی وزارت دفاع نیجریه، به خبرگزاری فرانسه گفته که این ویدیو در واکنش به انتقادهایی پست شده که رفتار نیروهای امنیتی این کشور با شیعیان را «غیرقانونی» خوانده‌اند.
کد خبر: ۱۷۲۷۲۴
۱۳:۲۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، ارتش نیجریه در توجیه تیراندازی به شیعیان این کشور در روز اربعین، فیلمی ویدئویی از صحبت‌های دونالد ترامپ را در توئیتر پست کرد. رییس جمهور آمریکا در این فیلم می‌گوید هر مهاجری که به سربازان سنگ پرت کند، گلوله خواهد خورد.

پایتخت نیجریه در هفته گذشته صحنه درگیری مرگبار بین راهپیمایان اربعین و ماموران پلیس بود و حالا فیلمی که ارتش نیجریه در حساب رسمی توئیتری‌اش پست کرده، سخنان ترامپ است که هشدار می‌دهد که سربازان مستقر در مرز آمریکا و مکزیک می‌توانند جواب مهاجران غیرقانونی را که به سوی آنها سنگ پراکنی می‌کنند، با گلوله بدهند.

رییس جمهور آمریکا می‌گوید: «ما تسلیم نمی‌شویم. آنها به سربازان ما سنگ پرت می‌کنند تا درگیری ایجاد شود... به سربازان گفته‌ام که سنگ را اسلحه تلقی کنند. وقتی به سمت ماموران ارتش و پلیس ما سنگ می‌اندازند، باید سنگ را به مثابه اسلحه گرفت.»

جان اگیم، سخنگوی وزارت دفاع نیجریه، به خبرگزاری فرانسه گفته که این ویدیو در واکنش به انتقادهایی پست شده که رفتار نیروهای امنیتی این کشور با شیعیان را "غیرقانونی" خوانده‌اند.

جنبش اسلامی شیعیان نیجریه می‌گوید ۴۹ نفر از اعضایش در تیراندازی پلیس و ارتش به مراسم اربعین در نزدیکی ابوجا کشته شده‌اند. ارتش نیجریه شلیک به شیعیان را انکار نکرده، اما تعداد کشته شدگان را شش نفر اعلام کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید: «شواهدی قوی وجود دارند که پلیس و سربازان نیجریایی با سلاح‌های خودکار به مصاف اعضای جنبش اسلامی رفته‌اند.» این سازمان به کارگیری سلاح‌های مرگبار توسط پلیس و ارتش نیجریه را "غیرقابل قبول" خوانده است.

سفارت آمریکا در نیجریه نیز، با ابراز نگرانی از این رویداد، خواستار تحقیق در این باره شده است.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: