۱

روسیه از صحنه سازی شیمیایی در ادلب خبر داد

مرکز روسی آشتی طرف های درگیر در سوریه از ساخت 9 فیلم کوتاه از صحنه سازی شیمیایی در این کشور توسط یک شبکه آمریکایی و چند شبکه تلویزیونی کشورهای منطقه در 'ادلب' خبر داد.
کد خبر: ۱۶۹۹۷۵
۱۴:۲۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش «شیعه نیوز»، مرکز روسی آشتی طرف های درگیر در سوریه از ساخت 9 فیلم کوتاه از صحنه سازی شیمیایی در این کشور توسط یک شبکه آمریکایی و چند شبکه تلویزیونی کشورهای منطقه در 'ادلب' خبر داد.

 مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: اعضای گروه 'کلاه سفیدها' نیز به همراه شبکه های تلویزیونی آمریکایی و عربی در فیلمبرداری از صحنه سازی شیمیایی شرکت کردند.
در گزارش مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه به نقل از یک منبع آگاه گفته شده که از این فیلم ها فقط دو حلقه مورد تایید سفارش دهندگان قرار گرفته است و به سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی به عنوان مدرک ارسال خواهد شد و مابقی فیلم ها در شبکه های اجتماعی منتشر می شود.
در این صحنه سازی های شیمیایی 22 کودک با والدین خود و نیز گروه کودکان یتیم ربوده شده از یک اردوگاه پناهندگان شرکت کردند.
گروه اول نقش آسیب دیدگان و مصدومان و گروه دوم نیز نقش کشته شدگان بر اثر حمله شیمیایی را ایفا کردند.
در گزارش مرکز روسی گفته شده است: تروریست های 'جبهه النصره' همچنین قصد سازماندهی یک حمله شیمیایی مرگبار با استفاده از 'گاز کلر' به منظور متقاعد کردن افکار عمومی به استفاده ارتش سوریه از مواد شیمیایی را دارند.
به گزارش ایرنا، مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه روز سه شنبه نیز اعلام کرد: تروریست ها فیلم ویدئویی صحنه سازی شیمیایی را در شهر 'جسر الشغر' در استان ادلب تهیه کرده اند.
این مرکز خاطرنشان کرد: تروریست ها فیلم ویدئویی مربوط به صحنه سازی شیمیایی را در جسر الشغور آماده پخش کرده اند و قرار است تا پایان امروز به چند شبکه خبری ارسال کنند.
در گزارش این مرکز به نقل از ساکنان محلی در استان ادلب خاطرنشان شده است: در فیلمی که تهیه شده، گویا ارتش سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.
روسیه از دو هفته پیش تاکنون، با انتشار بیانیه هایی از سوی وزارت دفاع و وزارت خارجه خود بارها نسبت به برنامه ریزی تروریست ها برای صحنه سازی شیمیایی در استان ادلب هشدار داده است.
همزمان آمریکا نیز دولت قانونی سوریه را متهم به برنامه ریزی برای حمله شیمیایی به ادلب کرده و به این کشور در این خصوص هشدار داده است.
'جیمز ماتیس' وزیر دفاع آمریکا نیز مدعی شد که احتمال دسترسی تروریست های ضد سوری و مخالفان 'بشار اسد' به تسلیحات شیمیایی مورد ادعایی روسیه احمقانه است و واقعیت ادعاهای مسکو را رد می کند.
کشورهای غربی در سه سال اخیر بارها موارد بکارگیری سلاح شیمیایی به دست تروریست ها در سوریه را رد کرده و دمشق را مسئول حملات شیمیایی معرفی کرده اند.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
خدا لعنت کند دروغگویان روی زمین را پستی و با جان مردم بازی کردن گناه این بچه های یتیم چیست