۰

سیستان و بلوچستان دیروز ۱۹ بار لرزید

روز گذشته از ساعت 10:43 تا 20:05 جنوب سیستان و بلوچستان 19 بار لرزید.
کد خبر: ۱۶۹۵۵۹
۰۸:۴۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، روز گذشته از ساعت 10:43 تا 20:05 جنوب سیستان و بلوچستان 19 بار لرزید.

 مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان شب گذشته گفت: این لرزه ها در محدوده 7/ 2 تا 6/ 5 ریشتر بود و بزرگترین آن در ساعت 10:53 روز گذشته در منطقه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) به وقوع پیوست و آخرین لرزش هم در ساعت 20:05 گزارش شد.

«عبدالرحمن شهنوازی» تصریح کرد: در محدوده وقوع این زمین لرزه ها خسارت جانی رخ نداد، اما برخی از منازل محلی آسیب دید که گروه های بنیاد مسکن در محل حضور دارند و بر اساس گزارش آن ها تعدادی از منازل قدیمی، خشتی و گلی دچار ترک شد و مردم دچار وحشت شدند که برای جلوگیری از حوادث احتمالی به خانه های خود نمی رفتند.

وی ادامه داد: محل وقوع زلزله ها در محدوده 80 کیلومتری بزمان، 65 کیلومتری محمد آباد ریگان کرمان و 12 کیلومتری مسجد حضرت ابوالفضل (ع) گزارش شد و متعاقب آن هفت گروه در منطقه شامل سه گروه از هلال احمر، دو گروه از بنیاد مسکن و دو گروه از اورژانس در حال آماده باش هستند. همچنین اورژانس هوایی و نیروهای هلال احمر با بالگرد به منظور بررسی به منطقه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: همه نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده ای، اورژانس و بنیاد مسکن به منطقه اعزام شدند و وضعیت و خسارت های احتمالی را بررسی می کنند. مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی ایرانشهر گفت: روز گذشته سیستان و بلوچستان 19 بار در ریشتر های مختلف لرزید، کانون این زمین‌لرزه مسجد ابوالفضل(ع) سیستان و بلوچستان بود، بر اساس بررسی های اولیه مشخص شد زلزله‌ در این نقطه دو کشته و هفت مجروح به جا گذاشته است.

«ناصح» افزود: از میزان تخریب خانه‌ها هنوز اطلاعی در دست نیست، تخریب ها سطحی و در خانه های خشتی و گلی بوده است، نیروهای مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برای امدادرسانی به منطقه اعزام شده اند.


منبع: روزنامه خراسان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: