۱

آیا ایران عقب نشینی می کند؟

«عبدالحلیم قندیل» نویسنده سرشناس مصری در «القدس العربی» نوشت: شاید شانس ترامپ با ایران بهتر از شانسش با کره شمالی نباشد؛ رئیس جمهور آمریکا در دام عکس ها افتاد و تلاش کرد از یک نشست عجیب در سنگاپورمیان وی و کیم جونگ اون عکس بگیرد.
کد خبر: ۱۶۹۳۵۵
۱۶:۰۶ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، «عبدالحلیم قندیل» نویسنده سرشناس مصری در «القدس العربی» نوشت: شاید شانس ترامپ با ایران بهتر از شانسش با کره شمالی نباشد؛ رئیس جمهور آمریکا در دام عکس ها افتاد و تلاش کرد از یک نشست عجیب در سنگاپورمیان وی و کیم جونگ اون عکس بگیرد. برای ستایش کیم جون سر از پا نشناخت و گمان می کرد که او سلاح هسته ای کشورش را نابود می کند؛ سپس هفته ها و ماهها گذشت و ثابت شد که دکمه هسته ای کیم جونگ اون از دکمه معیوب ترامپ قویتر است.

 قندیل در مطلبی تحت عنوان « آیا ایران عقب نشینی می کند» با اشاره به این موضوع نوشت: چون ترامپ از گذشته هایش درس نمی گیرد، این بار پیشنهاد گفتگوی بدون پیش شرط با رئیس جمهور ایران را مطرح کرد. او این پیشنهاد را به محض خروج از توافق هسته ای و پیش از آغازا اجرای سلسله تحریم های جدید علیه تهران مطرح کرد و طبیعی هم بود که ایران دعوت رئیس جمهور آمریکا را به سخره بگیرد.

ایران به برکت همین محاصره، صنعت خود را ساخت

نویسنده با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا بدون حساب و کتاب و بی آنکه به تاریخ نه چندان دور بیندیشد، گمان می کرد که کالاهای اقتصادی ایران برای تسلیم کردن آنها کفایت می کند، ادامه داد: ایران حدود چهل دهه است که از سوی آمریکا محاصره شده است اما این کشور به برکت همین محاصره، صنعت، نیروی نظامی و موشکی اش را ساخت و به پیشرفت های هسته ای دست یافت و واشنگتن را وادار کرد که توافق هسته ای مناسبی با تهران امضا کند.

قندیل در ادامه نوشت: ترامپ امروز تصور می کند که تجاوز از توافق هسته ای و بازگشت به تحریم های شدیدتر، نظام ایران را به تسلیم شدن وادار می کند و فورا در مقابل آمریکا سرتسلیم فرود می آورد اما این چیزی است که اغلب اتفاق نخواهد افتاد. هیچ چیز با ایران عاید ترامپ نمی شود و سهم وی از بی چیزی در نزد ایران کمتر از کره شمالی نخواهد بود اگر چه تفاوت هایی در این زمینه وجود دارد که به نفع تهران است؛ چون ایران کشوری است که دارای منابع نفت و گاز طبیعی عظیمی است و با کره شمالی قابل مقایسه نیست.

هیچ چیز عاید ترامپ نمی شود

نویسنده مصری یادآور شد: همانطور که ترامپ حمایت چین از کره شمالی را نادیده گرفت، ائتلاف های گسترده ای که از ایران حمایت می کنند را نیز ندیده است؛ چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت و هند همسایه ایران هرگز تن به تهدید آمریکا نخواهند دادو هرگز بنابر خواسته واشنگتن، واردات نفت ایران را به طور کلی متوقف نخواهند کرد حتی چه بسا بسیاری از کشورهای اروپایی دستور آمریکا برای توقف صدور نفت ایران را اجرا نکنند و اگر مشکلات داخلی را هم به آن اضافه شود، هرگز باعث نمی شود ضربه ای به نظام این کشور وارد شود زیرا ایران به سیاست نفس عمیق عادت دارد.

نویسنده در ادامه افزود: نتیجه روشن است؛ تحریم های آمریکا چه آنهایی که در گذشته اعمال شده و چه آنهایی که در راه است، ایران را خسته می کند اما این کشو را هرگز از پای در نمی آورد.

عرب ها بدانند آمریکا فقط و فقط منافع اسرائیل را در نظر می گیرد

قندیل در پایان نوشت: ما عرب ها باید بدانیم که ترامپ فقط و فقط به هدف دفاع از منافع اسرائیل وارد جنگ علیه ایران می شود نه به نفع ممالک عربی که صدهامیلیارد دلار به ترامپ هدیده داده اند  و منتظر یاری اویند که هرگز نخواهد آمد در حالی که طرف های بزرگی مانند مصر در انتظار رسیدن اجساد، لب رودخانه و در ساحل حوادث ایستاده اند .
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
نویسنده بد فهمیده.چیزی از ایران نمی داند.