۰

صدور روادید گردشگران خارجی مشهد دو برابر شد

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق گفت: صدور روادید از سوی این نمایندگی در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد امسال تاکنون در همسنجی با زمان مشابه سال گذشته دو برابر شد.
کد خبر: ۱۶۹۱۱۴
۱۳:۳۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق گفت: صدور روادید از سوی این نمایندگی در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد امسال تاکنون در همسنجی با زمان مشابه سال گذشته دو برابر شد.

«غلامعباس ارباب خالص» گفته، به طور میانگین از ابتدای امسال تاکنون روزانه 500 تا 600 روادید برای گردشگران خارجی در مشهد صادر می شود که در مقایسه با سال 96 افزایش 100 درصدی دارد.
وی به استقبال گردشگران خارجی از سفر به مشهد اشاره و بیان کرد: به عنوان مثال روز دوم شهریور جاری 510 مورد روادید برای گردشگران 11 کشور و در روز سوم همین ماه برای 490 نفر از 9 کشور جهان در فرودگاه مشهد روادید صادر شد.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق ادامه داد: البته این میزان ورود گردشگر خارجی به مشهد بخشی از جمعیت گردشگران است زیرا گردشگران بسیاری نیز از سایر استان های کشور وارد ایران شده و سپس به مشهد سفر می کنند.
او به رونق گردشگری خارجی در مشهد به برکت حرم نورانی حضرت امام رضا (ع) اشاره و بیان کرد: ورود زائر و گردشگر به این کلان شهر رشد فزاینده دارد و علت آن هم تجربه حضوری امکانات، خدمات، جاذبه ها و امنیت حاکم در ایران از سوی گردشگران است.
ارباب خالص گفت: گردشگران در سفر به مشهد متوجه دروغ بودن تبلیغات منفی علیه ایران می شوند، همین امر موجب می شود هر گردشگر در بازگشت به وطن خود با تبلیغ مثبت موجب جذب دیگر گردشگران و نیز افزایش علاقه مندی شخصی برای سفر دوباره شود.
وی افزود: روزانه دستکم 30 پرواز خارجی و داخلی حامل گردشگران خارجی عازم مشهد هستند و گردشگران از 15 تا 20 کشور جهان در پنج ماه گذشته این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود برگزیده اند.

عمان، قطر، بحرین، عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، نخجوان، پاکستان، افغانستان، هند، لبنان، مالزی، اندونزی، استرالیا، آلمان و... از کشورهایی است که گردشگران آنها به مشهد سفر کرده اند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق ادامه داد: گرچه هم اکنون روادید یک ماهه برای گردشگران صادر می شود اما بخش زیادی از گردشگران خارجی خواستار ادامه اقامت خود در مشهد و تمدید مدت اقامت برای دو تا سه ماه دیگر هستند.
وی به ایرنا خاطرنشان کرد، حضور گردشگران در مشهد سبب رونق کسب و کار، اقتصاد، اشتغال و نیز انتقال فرهنگ می شود. 90 درصد گردشگران خارجی ورودی به مشهد با خانواده سفر می کنند و 95 درصد آنان مسلمانان هستند. فرهنگ و محیط سالم و نیز امکانات رفاهی و غذای حلال مقصد سفر برای این گردشگران بسیار مهم است.

ارباب خالص در خصوص درآمد ارزی هر گردشگر در مشهد نیز گفت: به طور میانگین هر گردشگر با هزینه هتل و هزینه های جانبی روزانه 100 دلار ارزآوری برای این شهر دارد.
منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: