۰

العبادی مرتکب اشتباه راهبردی شد

یک رسانه عرب زبان ضمن اشتباه دانستن موضع گیری العبادی در قبال تحریمهای واشنگتن ضد ایران اعلام کرد: ایرانی ها خنجر از پشت را نمی پذیرند.
کد خبر: ۱۶۸۳۰۹
۱۶:۱۷ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»،  رای الیوم در مطلبی با اشاره به موضع گیری اخیر حیدر العبادی نخست وزیر عراق درباره تحریم های آمریکا علیه ایران آورده است: هنگامی که حیدر العبادی باید میان کشور همسایه ایران و آمریکا یکی از انتخاب کند؛ دومی را برگزید و در جبهه تحریم های آمریکا ضد ایران قرار گرفت؛ موضوعی که حیات سیاسی وی را به ویژه با توجه به شرایط کنونی عراق و مخالفتهای قوی محافل عراقی دستخوش تغییرات قرار می دهد و آنرا به پایان راه می رساند.

این رسانه می نویسد: در این مرحله حساس و سرنوشت ساز؛ ایرانی ها خنجر از پشت را نمی پذیرند و هرکه در جبهه محاصره کننده ایران قرار بگیرد را حلال نمی کنند و از همین رو درهای خود را به روی العبادی بستند و در پیام مستقیم به وی، العبادی را عنصرنامطلوب دانستند و چه کسی می خواهد آنها را به این سبب سرزنش کند؟

رای الیوم نوشت: هنگامی که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که اطلاعی از سفر العبادی به ایران ندارد این پاسخ دیپلماتیکی است که با خود مفهوم زیادی دارد.

این رسانه عرب زبان بیان کرد: ما نمی دانیم که العبادی هنگامی که از پایبندی به تحریم های آمریکا ضد ایران خبر داد چه حساب و محاسباتی پیش خودش انجام داده است. این اشتباهی راهبردی است زیرا نیمی از برق عراق از ایران تامین می شود و سالانه ۶ میلیارد دلار کالا از ایران وارد می کند و بحث سفرهای زیارتی و نیز حشد شعبی و حزب الله عراق و النجبا و الزینبیون که نقش زیادی در بیرون راندن داعش از موصل و الرمادی و دیگر شهرهای عراقی ایفا کردند، را نیز باید در نظر گرفت.

رای الیوم می نویسد: هنگامی که حزب الدعوه که العبادی را به نخست وزیری رسانده از کشورهای دنیا می خواهد که با تحریم های آمریکا ضد ایران مقابله کنند پس پایگاه مردمی و دینی که العبادی در اتخاذ تصمیم تایید تحریم ها و پایبندی به آن روی آن حساب کرده چیست؟ آمریکا به عراق حمله و آنرا اشغال کرد و بیش از سه میلیون عراقی را کشته و طی محاصره ظالمانه ۱۲ سالانه عراقی ها را گرسنه نگه داشته است و بافت اجتماعی و هویت ملی عراق را نابود کرده و بذرهای سهمیه بندی و فتنه طایفه ای را پاشیده است و بعد از این همه؛ نخست وزیر عراق از محاصره آمریکا ضد همسایه ایرانی اش حمایت می کند.

این رسانه بیان کرد: همان گونه که محاصره آمریکا و متحدان عربش ضد عراق را مورد مخالفت قرار دادیم با محاصره آمریکا ضد ملت ایران که آمریکا با تحریک اسرائیل قصد به زانو درآوردن آنرا دارد، مخالفیم.

رای الیوم در پایان نوشت: العبادی مرتکب اشتباه راهبردی شد که وفاداری خود را به آمریکای ظالم و رئیس جمهور نژاد پرست و ضد اسلام و مسلمانان آن اعلام کرد و ما بر این باور نیستیم که این موضع کوته نگرانه به نفع ملت عراق و منافع آن باشد بلکه عکس آن صادق است. العبادی گفته که به خاطر منافع عراق و ملت آن به محاصره ضد ایران پایبند است آیا عمران خان نخست وزیر جدید پاکستان هنگامی که با این محاصره مخالفت کرد و در راستای تقویت روابط با همسایه ایرانی اش حرکت کرد، عکس منافع ملتش حرکت کرد؟
منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: