۰

انصارالله یمن خواستار تحقیق درباره جنایت صعده شد

'عبدالوهاب المحبشی' عضو دفتر سیاسی 'جنبش انصارالله' یمن، ضمن استقبال از هرگونه تحقیقات بی طرفانه درباره حمله به اتوبوس حامل کودکان در 'صعده' در شمال این کشور، خواستار تشکیل کمیته تحقیقات بین المللی درباره این جنایت شد.
کد خبر: ۱۶۸۰۹۷
۱۵:۵۸ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، 'عبدالوهاب المحبشی' عضو دفتر سیاسی 'جنبش انصارالله' یمن، ضمن استقبال از هرگونه تحقیقات بی طرفانه درباره حمله به اتوبوس حامل کودکان در 'صعده' در شمال این کشور، خواستار تشکیل کمیته تحقیقات بین المللی درباره این جنایت شد.

المحبشی روز شنبه در گفت و گو با شبکه خبری 'المیادین' افزود: ارتش یمن گزینه های متعددی برای پاسخ به جنایت صعده در اختیار دارد.
این در حالی است که 'محمد علی الحوثی' رئیس کمیته عالی انقلابی یمن نیز بار دیگر آمریکا را مسئول این جنایت دانست.
المحبشی تاکید کرد: مادام که بیشتر سازمان های عربی از رژیم آل سعود حمایت می کنند، سکوت کشورهای عربی نسبت به اینگونه جنایات در یمن، به امری طبیعی تبدیل شده است .
وی با اشاره به عمق جنایت متجاوزان سعودی و کشتار وحشیانه غیر نظامیان به ویژه کودکان و زنان یمنی، خواستار تشکیل کمیته تحقیقات بین المللی در خصوص حمله به اتوبوس کودکان در صعده در شمال یمن شد.
شورای امنیت همزمان با محکومیت های جهانی کشورها و سازمان های حقوقی، خواستار تحقیقات شفاف و قابل اعتماد در خصوص جنایت ائتلاف سعودی در بمباران اتوبوس حامل کودکان در صعده یمن شده است.
جنگنده های عربستان پنجشنبه گذشته اتوبوس حامل کودکان در نزدیکی بازار شهر 'ضحیان' در استان صعده یمن را هدف قرار دادند. در این حمله تاکنون دستکم 51 تن کشته و 79 تن دیگر که بیشتر آنها کودک هستند، زخمی شدند.
المحبشی گفت: شورای سیاسی انصارالله و 'دولت نجات ملی' از هرگونه تحقیقات بین المللی بی طرفانه کشورها که در ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان مشارکت نداشته باشند، استقبال می کند. وی تاکید کرد که ارتش یمن گزینه های متعددی برای پاسخ به جنایت صعده دارد و آماده اعمال آنها است .

** رئیس کمیته عالی انقلابی یمن، آمریکا را مسئول جنایت صعده دانست
بر اساس گزارش شبکه المیادین، 'محمد علی الحوثی' رئیس کمیته عالی انقلابی یمن، آمریکا را مسئول جنایت صعده دانست و گفت: وزارت خارجه آمریکا با تشویق کشتار مردم یمن و ادعای محق دانستن ائتلاف سعودی، مجرم اصلی این جنایات است.
الحوثی درخواست واشنگتن برای انجام تحقیقات درباره جنایت صعده را تلاش برای فرار از بار مسئولیت این جنایت و کاهش خشم جهانی ناشی از حجم بالای خسارات انسانی وارد شده به مردم یمن، دانست.
'عبدالملک العجری' عضو شورای سیاسی انصارالله نیز با انتقاد از درخواست شورای امنیت از عربستان برای تحقیق در خصوص جنایت صعده تاکید کرد که این شورای باید کمیته تحقیقات مستقل تشکیل دهد.
وی در توییتر نوشت: اگر شورای امنیت نمی تواند کمیته تحقیقاتی بین المللی در خصوص جنایات سه ساله رژیم آل سعود در یمن تشکیل دهد ، کمترین اقدامی که می توانست انجام دهد، تشکیل کمیته تحقیقات مستقل در خصوص جنایت صعده و حمله به اتوبوس حامل کودکان است.
وی دعوت از مجرم برای تحقیق درباره جنایت را چیزی جز محو کردن جنایت ندانست.

** یگان موشکی یمن مواضع نظامیان سعودی را هدف قرار داد
یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن دیشب با حمله به پایگاه های نظامی ارتش سعودی در 'جیزان'، چندین موشک به آنها شلیک کرد.
یگان موشکی ارتش یمن با شلیک موشک 'بدر 1 ' به اردوگاه 'الجربه' در 'ظهران' در جنوب استان 'عسیر' در عربستان خسارات جانی و مالی زیادی به آن وارد کرد.
همچنین یک منبع یمنی از کشته شدن چهار نظامی سودانی بر اثر انفجار مین در شرق 'جبل الدود' در جیزان خبر داد.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار و 700 یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: