۰

کدام کشور‌ها استفاده از روبنده را برای زنان ممنوع کرده‌اند؟

روزنامه دیلی میل در گزارشی ممنوعیت پوشاندن چهره یا استفاده از برقع برای زنان محجبه در نقاط مختلف جهان را بررسی کرد.
کد خبر: ۱۶۷۹۴۴
۱۴:۱۹ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه دیلی میل در مطلبی فهرستی از کشورهایی که استفاده از «برقع» و «نقاب» را برای زنان در اماکن عمومی ممنوع کرده اند، منتشر کرد. کشور دانمارک از جمله کشورهایی است که از اول اوت سال جاری میلادی (یک هفته پیش) این ممنوعیت را اجرایی کرد. اما فقط کشور دانمارک نیست که قانون محدودیت پوشش را برای زنان محجبه اعمال کرده است. در زیر به برخی دیگر از این کشورها اشاره شده است:

فرانسه:
در سال 2004، داشتن حجاب در مدارس فرانسه ممنوع شد. در سال 2010، پارلمان این کشور قانون ممنوعیت پوشاندن چهره --استفاده از روبنده یا برقع – را در اماکن عمومی ارائه کرد و این قانون از آوریل 2011 اجرایی شد. افراد قانون شکن هم با جریمه 150 یورویی در فرانسه روبرو می شوند.

بلژیک:
پارلمان بلژیک در سال 2010 قانونی را ارائه کرد که به موجب آن استفاده از هر پوششی که هویت شخص را در اماکن عمومی پنهان کند، ممنوع شود. این قانون در سال 2017 اجرایی شد.


بلغارستان:
کشور بلغارستان هم از سپتامبر سال 2016 استفاده از پوششی که بخشی از صورت و یا کل آن را بپوشاند در اماکن عمومی --مثل اداره های دولتی، مراکز آموزشی و مکان های تفریحی --ممنوع کرد. افراد قانون شکن 760 یورو جریمه خواهند شد.

اتریش:
پارلمان اتریش در سال 2017 ممنوعیت پوشش چهره را در اماکن عمومی ارائه کرد که این قانون در اکتبر سال گذشته میلادی اجرا شد. جریمه سرپیچی از این قانون در کشور اتریش هم همانند فرانسه 150 یورو است.

آلمان:
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سال 2016 خواستار ممنوعیت استفاده از پوشش «برقع» در اماکن عمومی شد. پارلمان آلمان در سال 2017 با ممنوعیت این پوشش برای سربازان و کارگران دولتی موافقت کرد. پس از آن، در همان سال ممنوعیت این پوشش برای افراد در حال رانندگی با کامیون و خودرو هم تأیید شد. در اوت سال 2017، استفاده از برقع در مدارس دولتی آلمان نیز ممنوع اعلام شد.

هلند:
کشور هلند در سال جاری میلادی استفاده از پوشش برقع در اماکن عمومی را ممنوع کرد. پوشاندن صورت در مدارس، بیمارستانها و مراکز حمل و نقل ممنوع است؛ اما در خیابانها این نوع پوشش ممنوع نیست.

دانمارک:

ممنوعیت پوشاندن صورت با استفاده از نقاب  یا برقع در ماه مه سال جاری میلادی در دانمارک ارائه شد و از اول اوت این قانون اجرا شد. افرادی که از این قانون پیروی نکنند حدود 130 یورو جریمه می شوند.


علاوه بر این کشورها، در برخی شهرها و دیگر نقاط جهان هم ممنوعیت‌هایی برای زنان محجبه اعمال شده است. به عنوان مثال در شهر «لمباردی» در ایتالیا استفاده از برقع در اماکن عمومی ممنوع است. ممنوعیت این نوع پوشش در بارسلون اسپانیا و کبک کانادا هم وجود دارد.

این نوع قوانین مرتبط با نوع پوشش در کشور روسیه اندکی پیچیده تر است. در روسیه هیچ نوع ممنوعیتی برای استفاده از نقاب وجود ندارد و فقط در شهر استاوروپول داشتن حجاب ممنوع است. در جمهوری چچن هم زنان باید هنگام ورود به ساختمان های دولتی از روسری یا مقنعه استفاده کنند.

ترکیه پیشتر استفاده از پوشش سر را ممنوع کرده بود؛ اما از زمان روی کار آمدن رجب طیب اردوغان این قانون اجباری برداشته شد. در عربستان سعودی هم زنان مجبور به استفاده از عبای زنانه هستند. این زنان به طور معمول از روبنده هم استفاده می کنند.

در آفریقا هم ممنوعیت هایی وجود دارد. در جمهوری چاد، به دنبال وقوع 2 حمله انتحاری در سال 2015، زنان دیگر اجازه ندارند چهره خود را به طور کامل بپوشانند. در بخش‌هایی از کامرون، نیجر و جمهوری کنگو هم قوانین نصفه و نیمه ای در این خصوص اجرا می شود.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: