۰

نیروهای امنیتی هند 5 تروریست را در کشمیر کشتند

رسانه های هند روز شنبه اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور پنج تروریست از جلمه یک رهبر گروه تروریستی 'لشگر طیبه' را به هلاکت رسانده اند.
کد خبر: ۱۶۷۶۷۷
۱۳:۵۷ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، شبکه خبری 'ایندیا تی وی' با اعلام این خبر گفت: چهار تروریست صبح روز شنبه و یک تروریست نیز جمعه شب کشته شدند.

این تروریست ها در منطقه شوپیان در شمال غرب کشمیر که صحنه تنش ها و درگیری های متعدد تروریست ها با نیروهای امنیتی هند است به هلاکت رسیدند.
این علمیات پس از دریافت اطلاعات مردمی درباره حضور تروریستها در منطقه انجام شد.
در همین حال، منطقه کشمیر در چند روز گذشته شاهد اعتراضاتی نیز بوده است.
محبوبه مفتی سروزیر سابق ایالت جامو و کشمیر اخطار داد تغییر امتیازات خاص ایالت جامو و کشمیر 'عواقب فاجعه آمیزی' برای کل کشور هند خواهد داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های هند، بند 35 ای در قانون اساسی هند، حقوق و امتیازات خاصی برای ساکنان ایالت جامو و کشمیر در نظر گرفته است.
سخنان سروزیر سابق جامو و کشمیر دو روز پیش از جلسه دادگاه عالی هند جهت بررسی دادخواست اعتبار بند 35 ای برای ایالت جامو و کشمیر منتشر می شود.
مفتی گفت: امروز مردم با گرایش های سیاسی مختلف با یکدیگر متحد شده اند تا با نقض بند 35 ای قانون اساسی هند مقابله کنند.
بند 35 ای که در سال 1954 به دستور رییس جمهوری هند در قانون اساسی این کشور قرار گرفت همچنین با حق مالکیت دارایی برای زن های کشمیری که با یک مرد خارج از ایالت جامو و کشمیر ازدواج می کنند مخالفت می کند.
اعتراضات از سوی رهبران جدایی طلب، شخصیت های تجاری و اقتصادی و سازمان های مدنی در چند روز گذشته مناطق مختلف کشمیر را تحت تاثیر خود قرار داده است. معترضان خواهان عدم دخالت دادگاه عالی در بند 35 ای قانون اساسی شده اند.
همچنین رهبران جدایی طلبان اعلام کرده اند در اعتراض به این اقدام دادگاه عالی 5 و 6 ماه اوت در کشمیر اعتصاب سراسری خواهد بود.

در همین حال دو روز پیش از برگزاری جلسه دادگاه عالی هند برای رسیدگی به بند 35 ای مقامات امنیتی هند گزارش دادند خبر درگیری با شبه نظامیان نیز منتشر شد.
روز گذشته نیز یک شبه نظامی در درگیری با نیروهای امنیتی هند در این منطقه کشته شد.
در هفته جاری چندین درگیری میان نیروهای امنیتی هند و شبه نظامیان کشمیری رخ داده است.
روز پنجشنبه دو شبه نظامی عضو گروه حزب المجاهدین در درگیری با نیروهای امنیتی در منطقه کوپورا کشته شدند.

به گفته پلیس، این دو فرد مسوول چندین حمله به نیروهای امنیتی در مناطق مختلف کشمیر بوده اند.
ماه گذشته هانسراج گانگرام اهیر مشاور وزیر کشور هند در گزارشی به پارلمان هند اعلام کرد در شش ماه گذشته 100 تروریست و 43 نیروی امنیتی هند در درگیری های ایالت جامو و کشمیر کشته شده اند.
مشاور وزیر کشور هند توضیح داد: در سال 2017 تعداد 342 درگیری در ایالت جامو و کشمیر گزارش شده است که در آنها 213 تروریست کشته شده اند. در این درگیری ها همچنین 80 نیروی امنیتی و 40 غیر نظامی کشته شدند.
اما در سال 2016 تعداد 322 مورد درگیری در این ایالت اتفاق افتاده که بر اثر آنها 82 نظامی، 15 غیر نظامی و 150 تروریست کشته شده اند.

این آمار نشان می دهد که با وجود گزارش های حزب حاکم بهارتیا جانتا پارتی ( بی جی پی) مبنی بر موفقیت در کنترل خشونت ها در کشمیر، مردم این منطقه همچنان در یک وضعیت نا امن زندگی می کنند.
حزب بی جی پی سال گذشته ادعا کرده بود که در کنترل موارد خشونت، درگیری ها و اعتراضات در کشمیر موفق بوده است.
ایالت جامو و کشمیر اخیرا شاهد یک تغییر سیاسی بود. دولت ائتلافی بی جی پی و حزب دموکراتیک مردمی به دلیل اختلاف بر سر مساله تروریسم به اتحاد میان خود پایان دادند.
پس از قتل برهان وانی رهبر گروه غیر قانونی حزب المجاهدین توسط نیروهای امنیتی هند در سال 2016، تعداد بیشتری از جوانان کشمیری جذب گروه های شبه نظامی شده اند.
مقامات امنیتی هند بر این عقیده هستند که افرادی که در سال های اخیر به گروه های تروریستی و شبه نظامی در کشمیر پیوسته اند مصمم تر به مبارزه و پیروزی می باشند.

به گفته پلیس ایالت جامو و کشمیر از ماه جولای سال گذشته پس از آغاز ناآرامی های کشمیر بیش از 11 هزار و 500 مورد پرونده علیه جوانان کشمیری تشکیل شده است.
دور جدید درگیری میان پلیس و معترضان در کشمیر،هشتم جولای(18 تیر) سال 2016 اتفاق افتاد. نیروهای امنیتی هند در این روز با دریافت اطلاعاتی در خصوص 'برهان مظفر وانی' فرمانده گروه حزب المجاهدین در نماز جمعه منطقه 'انانتاگ' در ایالت جامو وکشمیر با حضور در منطقه ، وی و دو همراهش را به قتل رساندند.

کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 میلادی بیش از 68 هزار کشته برجای گذاشته است.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: