۰

واکنش قطر به ادعای وزیر اماراتی درباره اعزام حجاج

قطر ادعای انور محمد قرقاش، وزیر امور خارجه امارات، مبنی بر منع شهروندان قطری از ادای فریضه حج توسط دولت این کشور را بی‌اساس توصیف کرد.
کد خبر: ۱۶۷۶۵۰
۱۱:۵۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت اوقاف قطر با صدور بیانیه‌ای ادعای انور محمد قرقاش، وزیر امورخارجه امارات مبنی بر منع شهروندان قطری برای شرکت در مناسک حج توسط حکومت را رد کرده و این ادعا را در راستای سوءاستفاده از حج برای رسیدن به اهداف سیاسی خواند.

وزیر خارجه امارات در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر با طرح این ادعا که قطر شهروندان خود را از ادای فریضه حج منع می‌کند؛ این تصمیم را عجیب و غیرطبیعی و برگرفته از بی‌اعتمادی به شهروندان قطری خواند.

قرقاش در این توئیت خطاب به دولت قطر آورده؛ «دلیل این تصمیم هر چه که باشد بیانگر نبود یک دید و نگرش آگاهانه است، نگاهی که قدرت تشخیص مسائل سیاسی و مسائل مهم‌تر را داشته باشد و شما را از سیاسی کردن حج بازدارد».

وی در ادامه آورده؛ «پس از پایان یافتن بحران قطر و پس از گذشت سال‌ها، تصمیم دولت در منع شهروندان از ادای فریضه حج باقی خواهد ماند، زیرا چنین تصمیمی عجیب و اشتباهی خارج از اجماع است و کشورهایی که دولت قطر در طول سال‌ها به آنها پناه برده بر سیاست و جایگاه خود کنترلی ندارند».
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: