۰

برلین عملیات جدید نظامی در عراق آغاز می کند

دولت آلمان در گزارشی به مناسبت پایان عملیات آموزشی نیروهای پیشمرگه در شمال عراق درباره قدرت گرفتن مجد داعش در این کشور هشدارداده و از ادامه حضور نظامی خود در عراق در قالب آموزش نیروهای ارتش مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۱۶۷۵۵۲
۰۸:۲۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، پروژه آموزش نیروهای کرد پیشمرگه توسط مربیان و کارشناسان نظامی آلمان از سال 2015 آغاز شده است. پروژه‌ای که روز 30 آوریل سال جاری به پایان رسید. اکنون وزارت دفاع آلمان گزارش پایانی خود را از این پروژه منتشر کرده است.

بر اساس گزارش "اشپیگل"، کارشناسان نظامی آلمان ظرف این مدت وظیفه آموزش نظامی حدود 18 هزار پیشمرگه را برعهده داشتند.

در گزارش پایانی وزارت دفاع آلمان اعلام شده است که در پایان این پروژه، نیروهای داعش  از بسیاری از مواضع خود در شمال عراق ناگزیر به عقب نشینی شده‌اند.

کمک‌های نظامی آلمان به پیشمرگه‌ها در شمال عراق محدود به آموزش نظامی نبود. پروژه یاد شده از جمله ارسال سلاح و خودروهای نظامی را نیز شامل می‌شد. بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت دفاع آلمان، هزینه اجرای این پروژه بالغ بر 98 میلیون یورو بوده است.

"اشپیگل" در گزارش خود به موضوع مفقود شدن بخشی از سلاح‌های ارسالی آلمان به عراق اشاره می‌کند. موضوعی که در گزارش پایانی وزارت دفاع و همچنین در گزارش وزارت امور خارجه آلمان نسبت به آن سکوت شده است.

در این گزارش آمده است که برخی از پیشمرگه‌ها برای تامین نیازهای زندگی خود و خانواده‌شان ناگزیر به فروش این جنگ‌افزارها در بازار شده‌اند. حتی خبر از مفقود شدن موشک‌های نوع "میلان" منتشر شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اوایل سال جاری میلادی خبر از پیروزی قریب‌الوقوع نیروهای ائتلاف بر جنگجویان داعش در سوریه و عراق داده بود.

در گزارش پایانی وزارت دفاع آلمان، نسبت به شکست قطعی نیروهای وابسته به داعش در سوریه و عراق با احتیاط بیشتری برخورد شده است.

در این گزارش آمده است که گرچه نیروهای داعش در شمال عراق و در بخش‌های وسیعی از سوریه تن به شکست داده و تضعیف شد‌ه‌اند، ولی کماکان نیروی خطرناک هستند که می‌توانند ثبات و امنیت منطقه را به مخاطره افکنند. داعش به طور فزاینده ای به طور زیر زمینی فعالیت کرده و همچنان یک تهدید جدی برای امنیت و پایداری در منطقه و فراتر از آن است. همچنان باید به صورت قاطع و استوار با این سازمان تروریستی مبارزه شود.

از این رو، دولت آلمان بر آن است تا وظیفه آموزش نظامی نیروهای ارتش عراق را نیز برعهده گیرد و همچنان در این کشور حضور نظامی داشته باشد.

هفته آینده دولت آلمان می خواهد یک علیات نظامی جدید در عراق را آغاز کند.  در این عملیات ارتش آلمان به جای شمال این کشور به افسران و نیروهای ارتش عراق در نزدیکی بغداد آموزش خواهد داد. بای این منظور نیروهای نظامی از اردن به این کشور پرواز می کنند.در همین رابطه قرار است که بخشی از نیروهای ارتش عراق در اردن توسط کارشناسان آلمانی آموزش نظامی ببینند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: