۰

فعالیت فرقه وهابیت در سوریه ممنوع شد

وزارت اوقاف سوریه با صدور بخشنامه‌ای رسمی خرید و فروش کتب فرقه ضاله وهابیت و هرگونه فعالیت دینی بر اساس آراء و فتاوای ابن‌تیمیه را ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۱۶۷۴۲۵
۱۱:۳۸ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت اوقاف سوریه با صدور بخشنامه‌ای رسمی خرید و فروش کتب فرقه ضاله وهابیت و هرگونه فعالیت دینی بر اساس آراء و فتاوای ابن‌تیمیه را ممنوع اعلام کرد.

وزارت اوقاف سوریه در بخشنامه‌ای رسمی اعلام کرد که هرگونه خرید و فروش کتاب‌های فرقه ضاله وهابیت و هرگونه فعالیت دینی بر اساس آراء و فتاوای ابن تیمیه ممنوع است.
این اقدام در پی تکمیل عملیات پاکسازی مناطق وسیعی از سه استان جنوبی درعا، سویداء و قنیطره توسط نیروهای ارتش و بسیج مردمی سوریه از اشغال گروه‌های تروریستی وهابی القاعده، ارتش آزاد و داعش صورت گرفته است.

کشور سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی صحنه خشونت و ناآرامی است. این درگیری‌ها تاکنون صدها هزار کشته و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته است.
دولت سوریه بارها اعلام کرده است که خشونت و ناآرامی از خارج از این کشور سازمان‌دهی می‌شود و اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد، شمار زیادی از تروریست‌ها در سوریه از اتباع خارجی هستند.

دولت سوریه می‌گوید که تروریست‌ها از سوی نیروهای سلفی ‌بنیادگرای افراطی حمایت می‌شوند و از سوی آموزش عربستان سعودی آموزش داده می‌شوند و تفکر وهابی‌گری و سلفی‌گری دارند. این‌ها عوامل خطرناکی هستند که از سوی عوامل عربستان آموزش دیده و پشتیبانی مالی می‌شوند تا منطقه خاورمیانه را بی‌ثبات کنند.

فعالیت فرقه وهابیت در سوریه ممنوع شد
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: