۰

مساجد لیبی مراکزی برای عضوگیری داعش

دیده‌بان فتواهای تکفیری وابسته به دارالافتای مصر در گزارشی اعلام کرد: داعش در لیبی از مساجد این کشور به عنوان پایگاهی برای عضوگیری استفاده می­‌کند.
کد خبر: ۱۶۷۱۷۶
۱۰:۴۳ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، دیده‌بان فتواهای تکفیری وابسته به دارالافتای مصر در گزارشی با عنوان «چگونه داعش از مساجد لیبی سوءاستفاده می­‌کند» تأکید کرد: دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌­دهد داعش از مساجد لیبی برای عضوگیری استفاده می­‌کند.

در این گزارش آمده؛ داعش پس از شکست در سوریه و عراق برای جذب نیروهای بیشتر به تبلیغ و فعالیت از طریق مساجد لیبی می‌­پردازد.

بنا به این گزارش، از زمانی که اوضاع داخلی لیبی آشفته شد و گروه‌های تروریستی بر قسمت­‌هایی از این کشور دست یافتند، مساجد لیبی نیز شاهد تغییراتی از سوی این گروه­‌ها بود.

تلاش برای تحت تأثیر قرار دادن عقل و ذهن جوانان از طریق منابر و آموزش­‌های ویژه در مساجد از جمله اقدامات داعش برای عضوگیری با سوءاستفاده از مساجد است.

در این گزارش همچنین تأکید شده؛ عملیات عضوگیری داعش، تنها با هدف گسترش نفوذ خود در لیبی انجام نمی­‌شود، بلکه این گروه قصد دارد تا از این طریق نیروهایی برای اعزام به سوریه جذب کند.

داعش از طریق مساجد لیبی قصد دارد تا جوانان دارای قدرت فکری و تحلیل ضعیف و افراد ساده از شهروندان لیبی را جذب کند و ضمن آموزش‌هایی برای کودکان و نوجوانان، اقدام به آماده کردن آنها برای انجام عملیات‌­های نظامی و تروریستی و انواع قتل و ذبح می­‌کند.

این گزارش همچنین با بیان اینکه مساجد لیبی باید تحت نظارت ویژه دولت قرار بگیرند، پیشنهاداتی برای کنترل کردن مساجد با هدف محدود کردن داعش ارائه داد.

ضرورت اجرای برنامه­‌های تبلیغی و آموزشی برای هوشیار کردن مردم و بالا بردن سطح دانش آنها از دیگر مسائلی است که این گزارش بر آن تأکید کرده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: