۰

انتقاد شدید سرکرده گروه تروریستی تحریرالشام از مذاکرات صلح سوریه

سرکرده گروه تروریستی تحریرالشام با انتقاد شدید از مذاکرات صلح سوریه، به صورت علنی تهدید کرد برای متوقف کردن آن تلاش می‌کند.
کد خبر: ۱۶۴۵۱۳
۱۱:۵۸ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، ابو محمد الجولانی، سرکرده گروه تروریستی تحریر الشام در سوریه، هیئت معارضان سوری شرکت کننده در مذاکرات آستانه را مسئول شکست های متوالی این عناصر در سوریه دانست و تاکید کرد برای شکست این مذاکرات تلاش می‌کند.

او در ویدئویی که موسسه «امجاد» وابسته به این گروه ترویستی، آن را منتشر کرد گفت مذاکرات آستانه برای متوقف کردن جبهه های درگیری برگزار شد و سپس حل و فصل سیاسی را آغاز کرد.

سرکرده پیشین گروه تروریستی النصره افزود: آستانه پیشنهاد ایجاد «مناطق کاهش تنش» مطرح کرد که به منزله نیرنگی برای گروه های معارض بود، چرا که این پیشنهاد به متوقف کردن درگیری ها نمی پرداخت بلکه برای منحرف ساختن گروه ها بود. دولت سوریه ابتدا مناطق شرقی سپس شرق راه آهن در حلب و بعد از آن غوطه شرقی را از وجود  معارضان خالی کرد.

به گفته جولانی، گروه های معارض شرکت کننده در مذاکرات آستانه فریب خوردند و کسانی در میان آنها است که این نیرنگ را ادامه دادند.

سرکرده گروه تروریستی تحریر الشام در ادامهبه صورت علنی گفت: ما آستانه را نمی پذیریم و به راه های مختلف تلاش می کنیم مانع این نشست ها شویم و جنگ های جدیدی را برای متوقف کردن ادامه روند مذاکرات آستانه آغاز کرده ایم.

در این ویدئو -که با عنوان «غوطه شرقی- قلعه استقامت» منتشر شده است- سرکرده های دیگری از این گروه تروریستی اذعان کردند دلیل اصلی که گروه های معارض را به مشارکت در آستانه کشاند «آمال سیاسی» بود.

به گزارش عربی 21، در این ویدئو بیشتر به گروه جیش الاسلام حمله شده است چرا که موضع خود در دوما در غوطه شرقی را چندماه پیش ترک کرده و شکست سختی بر معارضان و تروریست های در شمال سوریه وارد کرد.

این سرکرده ها در ادامه ویدئو گفتند: نقش جیش الاسلام تخریبی و فقط متوقف کردن درگیری ها بود و تنها برای رسیدن به راه حل سیاسی و دستیابی به منطقه کوچکی به صورت حکومت خودگردان می اندیشد.

این اعترافات و تهدیدات در حالی مطرح شده است که نیروهای سوری بر اکثریت مناطقی که در چنگ معارضان سوری بود، مسلط شده اند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: