۰

ماندگاری هوای گرم در کشور

کد خبر: ۱۶۴۲۷۸
۲۰:۴۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، در سه روز آینده، وزش باد شدید در استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور، دامنه‌های البرز شرقی‌ همچنین خوزستان، ایلام و بوشهر پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، روز آینده با توجه به شمالی شدن جریانات ‌روی دریای خزر و تقویت امواج تراز میانی، در استان‌های آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال خراسان رضوی، برخی مناطق سواحل خزر، خراسان‌ شمالی و ارتفاعات البرز در شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

این وضعیت روز شنبه در نوار شمالی کشور تقویت می‌شود و برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز را هم فرا می‌گیرد. 

روز جمعه در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات اردبیل، ارتفاعات شمال شرق تهران، شمال سمنان و جنوب مازندران و روز شنبه در ارتفاعات سمنان، غرب گلستان، جنوب مازندران، شمال خراسان شمالی، ارتفاعات شمال البرز و تهران رگبار باران شدت بیشتری دارد. 

در سه روز آینده در ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان رشد ابر و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست. 

در سه روز آینده، وزش باد شدید در استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور، دامنه‌های البرز شرقی، همچنین خوزستان، ایلام و بوشهر پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود. 

همچنین امروز در برخی ساعات در استان تهران، البرز، قزوین، مرکزی و شرق اصفهان باد شدید، گاهی گرد و خاک دور از انتظار نیست. 

امروز دمای هوا در نیمه شرقی کشور 2 تا 5 درجه خنک می‌شود، در سایر مناطق کشور هوای گرم ماندگار خواهد بود.

از روز جمعه تا شنبه به سبب نفوذ جریانات شمالی، کاهش نسبی دما بین 4 تا 6 درجه ابتدا در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق و روز شنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود. 

در سه روز آینده خلیج فارس و شرق عمان به سبب وزش باد شدید، مواج است. 

آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین روز شنبه آسمان تهران نیمه ابری، بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و باد و گرد و خاک خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 35 و 23 درجه است. 

فردا اهواز با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 8 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهد بود. 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 11 خردادماه سال جاری 159.9 میلی‌متر ثبت شد. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 207.3 میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری 22.9 درصد کمتر از سال گذشته است. 

میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور 218.3 میلیمتر بوده است که بارش سال جاری 26.7 درصد کمتر از سال بلندمدت است. 

بیشترین میزان در هفته سی‌‌و‌ششم سال زراعی متعلق به منطق تالش در استان گیلان به میزان 64.4 میلیمتر است. 

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات بیشتر خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند. 
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: