۰

عراق تبعه فرانسوی عضو داعش را آزاد کرد

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه گزارش داد: دستگاه قضایی عراق یک تبعه فرانسوی عضو سابق گروه تروریستی داعش را پس از محاکمه و تحمل دوران محکومیت آزاد کرد.
کد خبر: ۱۵۸۴۷۶
۱۵:۲۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، رسانه های عراق چندی پیش به نقل از خبرگزاری فرانس پرس نوشتند که نیروهای عراقی سه زن فرانسوی را در جریان جنگ موصل در جولای 2017 دستگیر کرده بودند.

'میلینا بوگدیر' 28 ساله که از اهالی شهر 'لیل' فرانسه است به همراه همسرش در 2015 از سوریه راهی عراق شد که پس از مدتی همسرش کشته شد. وی از زمان دستگیری در جولای (تیر) 2017 به همراه فرزند چهارمش در بغداد زندانی بود.

دولت عراق سه تن از فرزندان او را پیشتر تحویل دولت فرانسه داد.
خبرگزاری فرانسه به نقل از دو تن از وکلای مدافع میلینا که به موجب حکم دادگاه جنایی عراق به همراه دو زن فرانسوی دیگر به اعدام محکوم شده بود، نوشت: دولت فرانسه هرگز اجازه اجرای حکم صادره اعدام در حق اتباع فرانسوی که در زندان عراق هستند را نمی دهد.
میلینا بوگدیرعضو سابق داعش تابستان گذشته پس از آنکه به همراه چهار فرزندش به جرم ورود غیرقانونی به عراق در موصل دستگیر شده بود از سوی دادگاه این کشور به 7 ماه زندان محکوم شد.

سه تن از فرزندانش در دسامبر (آذر) گذشته به فرانسه باز گردانده شدند و وی نیز پس از تحمل هفت ماه زندان با حکم دستگاه قضایی عراق آزاد شد.
تروریست های داعش در9 ژوئن (20 خرداد) 2014 میلادی وارد خاک عراق شدند و کنترل شهر موصل را به دست گرفتند.

ارتش عراق به همراه نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) و نیروهای کردستان و قبایلی توانستند نهم ژوئیه 2017موصل را آزاد کنند و حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز در این روز رسما آزادی موصل را اعلام کرد.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: