۰

آیین رونمایی از درب‌های حرم امامین عسکریین(ع) در هرمزگان برگزار می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان گفت: کار ساخت 4 درب حرم امامین عسکریین(ع) در این استان به پایان رسیده و تا پایان اسفند ماه به کشور عراق ارسال می شود.
کد خبر: ۱۵۸۳۰۵
۱۴:۱۲ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان گفت: کار ساخت 4 درب حرم امامین عسکریین(ع) در این استان به پایان رسیده و تا پایان اسفند ماه به کشور عراق ارسال می شود.

سید کاظم موسوی افزود: آئین رونمایی از 2 درب حرم امامین عسکریین(ع) 30 بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در امام زاده سید مظفر(ع) بندرعباس انجام می شود.

وی بیان داشت: 2 درب دیگر نیز در منطقه هشتبندی میناب و حاجی آباد ساخته شده که پس از رونمایی و بدرقه در شهرهای جاسک، میناب، رودان و بخش ها و روستاهای حاجی آباد وارد بندرعباس مرکز استان هرمزگان می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان گفت: ساخت درب های حرم امامین عسکریین(ع) از سال 95 دراین استان آغاز و در بهمن ماه 96 به پایان رسید.

موسوی خاطرنشان کرد: در مجموع 20 میلیارد ریال از محل مشارکت ها و نذرهای مردمی برای ساخت این درها هزینه شده است.

وی گفت: ساخت درب های حرم امامین عسکریین(ع) توفیق می‌خواهد که برای نخستین بار این کار عظیم در استان هرمزگان آن هم با مشارکت مردم رقم خورد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان همچنین از آغاز ساخت 4 درب حرم مطهر امام زاده سید محمد(ع) عموی امام زمان(ع) در این استان خبر داد.

موسوی گفت: ساخت هر درب حدود 6 میلیارد ریال و در مجموع 24 میلیارد ریال هزینه در بر می گیرد که امیدواریم در صورت تامین هزینه تا شهریور ماه سال آینده تکمیل و ارسال شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان همچنین برای توسعه صحن‌های حرمین عتبات عالیات و ساخت صحن های حضرت زهرا(س) در نجف و صحن حضرت زینب(س) در کربلا توافق نامه ای در قالب «طرح بنای نور» با بانک رسالت استان ایجاد کرده است.

موسوی گفت: افرادی که می خواهند در این کار خدا پسندانه مشارکت کنند می تواند تا سقف 40 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه بدون ضامن و بازپرداخت 10 تا 36 ماهه از بانک رسالت دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر متر از صحن حضرت زهرا(س) 30 میلیون ریال و صحن حضرت زینب(س) 40 میلیون ریال هزینه می برد و افرادی که برای یک متر بخواهند مشارکت کنند، سند افتخاری به نام ایشان ثبت و ضبط می شود.

گفتنی است؛ 4 درب متعلق به حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا و 4 درب نیز متعلق حرم امام زاده محمد عموی امام زمان(عج) در شهر بلد عراق است.
منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: