۰

ابراز خرسندی مراجع عظام از رشد حوزه علمیه کردستان

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به روند رو به رشد حوزه استان، گفت: در دیدارهای اخیر با مراجع عظام و علما، پس از ارائه گزارش، این بزرگان از رشد حوزه استان ابراز خرسندی کردند.
کد خبر: ۱۵۸۱۴۳
۱۱:۱۲ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به روند رو به رشد حوزه استان، گفت: در دیدارهای اخیر با مراجع عظام و علما، پس از ارائه گزارش، این بزرگان از رشد حوزه استان ابراز خرسندی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان با اشاره به اردوی 4 روزه طلاب مدارس علمیه سطح استان کردستان در شهر مقدس قم اظهار داشت: برگزاری چنین اردوهای معنوی و فرهنگی می تواند در روحیه طلاب و روحانیون تاثیرات مثبت بسیاری داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: خوشبختانه طلاب استقبال کم نظیری از این برنامه زیارتی و علمی داشتند و از رهنمودهای برخی مراجع تقلید و بزرگان حوزه بهره مند شدند.

آشنایی  مراجع تقلید با وضعیت مدارس کردستان

وی افزود: در این اردو سعی ما این بود علاوه بر زیارت حرم مطهر فاطمه معصومه (س) و مسجد جمکران و دیگر امکان مقدس شهر قم؛ طلاب، روحانیون و حوزویان استان کردستان از محضر آیات عظام و مراجع تقلید فیض ببرند که خوشبختانه این مهم و خواسته محقق شد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان تاکید کرد: در چند دیداری که داشتیم از یک سو وضعیت حوزه و مدارس علمیه استان کردستان به سمع و نظر آیات عظام و بزرگان حوزه به ویژه آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر محترم حوزه های علمیه کشور رسید و این بزرگواران نیز با ظرفیت ها و مسائل این منطقه بیشتر آشنا شدند.

تغییرات چشمگیری در حوزه و مدارس علمیه کردستان

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه در این سالها تلاشهای بسیاری توسط حوزه استان و مدارس علمیه شهرستانهای تابعه برای گسترش کمی و کیفی برنامه ها صورت گرفته است، گفت: خوشبختانه در این مدت شاهد تغییرات چشمگیری در مدارس علمیه سطح استان کردستان بوده ایم و امید داریم که این تغییرات همچنان روند رو به رشد خود را خواهد داشت.

وی با ابراز رضایت از خرسندی آیات عظام از وضعیت کنونی حوزه علمیه استان کردستان، گفت: تمام تلاش حوزه علمیه استان کردستان، معاونین و اساتید مستقر در این منطقه، تربیت طلاب و روحانیون مجرب و باسواد است، لذا برای پیشبرد برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت نیازمند همراهی همه دوستان حوزوی هستیم.

طلاب کردستانی مرزداران دینی ایران اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در ادامه با اشاره به اینکه جای کار در استان کردستان در حوزه دینی و معنوی بسیار است، گفت: در بحث امور دینی و فرق مذهبی، باید کردستان را پیشانی نظام مقدس جمهوری اسلامی و طلاب این استان را مرزداران دینی نظام و کشور دانست.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه سخنان و نصایح آیات مراجع عظام تقلید، تاثیرات خود را بر طلاب و روحانیون کردستانی گذاشته است، گفت: در این جلسات و دیدارها، نکات نابی به طلاب گوشزد شد که هم شنیدنی بود و هم عبرت انگیز، لذا برگزاری این گونه اردوها که بار فرهنگی برای طلاب به دنبال دارد، امری واجب و ضروری در حوزه ها و مدارس علمیه می باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حوزه علمیه استان کردستان تمام سعی خود را برای ترقی مدارس علمیه جزم کرده است، گفت: ان شاء الله با تامین بودجه های لازم و نیز حمایت های معنوی علما و بزرگان استان از جمله نماینده محترم ولی فقیه در استان کردستان، شاهد موفقیت روزافزون طلاب باشیم.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: