۰

وزیر خارجه عمان: مصر رهبر جهان عرب است

وزیر خارجه عمان، مصر را رهبر جهان عرب توصیف کرده و خاطر نشان ساخت که اعراب بدون این کشور هیچ چیزی نیستند.
کد خبر: ۱۵۷۶۳۹
۱۱:۴۴ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، وزیر خارجه عمان، مصر را رهبر جهان عرب توصیف کرده و خاطر نشان ساخت که اعراب بدون این کشور هیچ چیزی نیستند.

 «یوسف بن علوی»، وزیر امور خارجه عمان در ویدئویی که در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده، ضمن اعلام این که مصر رهبر جهان عرب است و اعراب بدون این کشور هیچی نیستند، تاکید کرد که بافت میان دو طرف باید بر پایه این اصل ایجاد شود.

بر اساس این گزارش، بن علوی در مصاحبه مشترک با خبرگزاری دولتی الشرق الاوسط مصر (MENA) و خبرگزاری رسمی عمان (ONA) ضمن تاکید بر این که کشورش مصر را عصای جهان عرب می داند، خاطر نشان ساخت که این کشور امروزه به بستری تبدیل شده که اعراب را گرد هم می آورد و نقش برجسته آن نیز در حال افزایش است.

وزیر خارجه عمان با بیان این که روابط کشورش با مصر در حال پیشرفت مداوم بوده و دو کشور نیز در درک و فهم مشترک پشتیبانی از ثبات و برقراری صلح در منطقه خاور میانه و جهان اتفاق نظر دارند، تاکید کرد که قاهره در مسائل مختلف به ویژه فرآیند مسئله فلسطین نقشی اساسی ایفا می کند.

این در حالی است که «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر برای نخستین بار از زمان تصدی این سمت، در یک سفر رسمی سه روزه راهی عمان شده و هم اکنون در این کشور به سر می برد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: