۰

توصیف جدید آیت‌الله العظمی سیستانی از جهاد کفائی

آیت‌الله العظمی «سید علی السیستانی» مرجعیت عالی شیعیان که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان با صدور فتوای جهاد کفائی در ژوئن 2014، نابودی داعش با فداکاری‌های نیروهای داوطلب مردمی را کلید زد، بار دیگر این فتوا را یادآوری کرد.
کد خبر: ۱۵۷۴۹۹
۱۳:۳۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، آیت‌الله العظمی «سید علی السیستانی» مرجعیت عالی شیعیان که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان با صدور فتوای جهاد کفائی در ژوئن 2014، نابودی داعش با فداکاری‌های نیروهای داوطلب مردمی را کلید زد، بار دیگر این فتوا را یادآوری کرد.

به نوشته پایگاه خبری «بغداد الیوم»، مرجعیت عالی شیعیان اعلام کرد: «شهدای دفاع کفائی حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و جایگاه آنان والا و غبطه‌ برانگیز است. از خداوند متعال مسئلت دارم که آنها را با یاران امام حسین (علیه السلام) محشور کند.»
 

در تاریخ دهم ژوئن 2014 و پس از گذشت سه روز از حمله عناصر داعش به عراق و اطراق بغداد و فروپاشی نیروهای امنیتی حاضر در موصل، آیت‌الله العظمی سیستانی با صدور فتوایی که به اعتقاد کارشناسان تاریخی و در طول 100 سال گذشته بی‌سابقه بوده، به جهاد کفائی حکم داد.

این فتوا موجب شد تا بیش از 40 گروه مسلح با 100 هزار رزمنده در چارچوب «الحشد الشعبی» عازم جبهه‌های جنگ با داعش شوند و الحشد تبدیل به یک نهاد امنیتی شد که در کنار نیروهای ارتش و پلیس در چارچوب قانونی مشخص و تحت فرمان فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، به نبرد با داعش پرداختند و نقش بزرگی در شکست داعش ایفا کردند.

توصیف جدید آیت‌الله العظمی سیستانی از جهاد کفائی
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: