۰

استفاده ترکیه از سلاح های ممنوعه در عفرین

نیروهای دموکراتیک سوریه (کردها) اعلام کردند که ترکیه در حمله به مناطق کردنشین این کشور از سلاح های ممنوعه و غیرمتعارف استفاده می کند.
کد خبر: ۱۵۷۴۷۱
۰۹:۴۶ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، نیروهای دموکراتیک سوریه (کردها) اعلام کردند که ترکیه در حمله به مناطق کردنشین این کشور از سلاح های ممنوعه و غیرمتعارف استفاده می کند.

مسئول دفتر روابط عمومی نیروهای دمکراتیک سوریه گفت: معتقدیم ترکیه در نبرد با ما از سلاح های ممنوعه از جمله ناپالم و خوشه ای در منطقه عفرین استفاده می کند.
ریدور خلیل افزود: تحقیقات در این باره ادامه دارد و برای جمع آوری اسناد و ارائه آن به افکار عمومی تلاش می کنیم.

نهاد موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه نیز امروز اعلام کرد که 115 نیروی ارتش ترکیه و تروریست های مورد حمایت آن از ابتدای آغاز عملیات 'شاخه زیتون' تاکنون در منطقه عفرین کشته شدند.
این نهاد وابسته به مخالفان افزود که 11تن از این کشته ها از نیروهای ارتش ترکیه هستند که در درگیری با کردهای سوریه در اطراف عفرین جان خود را از دست داده اند.
ارتش ترکیه دوهفته پیش عملیات موسوم به «شاخه زیتون» را با هدف اخراج یگان های کرد از عفرین آغاز کرد.
بر اساس اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی مشارکت دارند.

خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که ارتش ترکیه به حملات خود در روزهای گذشته شدت بخشیده و تاکنون کنترل مناطق حساسی از جمله کوه استراتژیک «برصایا» در حومه عفرین و یک روستا به نام «عمر اوشاقی» را به دست گرفته است.
دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی گروه های تروریستی همچون پ.ک.ک و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.

دولت آنکارا همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت حق خود می داند.
مقام های آنکارا اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب تروریست ها، منطقه را ترک خواهند کرد.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: